• یکشنبه / ۹ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400080906007

علویون ابرکوه به جای پاکبانان شهر را نظافت کردند

علویون ابرکوه به جای پاکبانان شهر را نظافت کردند

ایسنا/یزد مسئول هیئت علویون شهر مهردشت ابرکوه گفت: اعضای هیئت علویون شهر مهردشت با هدف حمایت از پاکبانان شهرداری، در یک روز تعطیل به مدت هشت ساعت به جای پاکبانان به نظافت معابر، میادین و خیابان‌های شهر پرداختند.

«مهدی عباس‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اعلام این مطلب، اظهار کرد: یکی از اقشار بسیار زحمت‌کش جامعه که تلاش‌هایشان کمتر دیده شده و می‌توان گفت رکن اصلی نظافت شهر محسوب می‌شوند، پاکبانان و کارگران خدمات شهری، شهرداری هستند.

وی تصریح کرد: یکی از کارکردهای هیئت های مذهبی فرهنگ سازی در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی است. در همین راستا اعضای هیئت علویون جهت کاهش بار سنگین از دوش پاکبانان و همچنین فرهنگ سازی در زمینه رعایت نظافت شهر، یک روز به جای پاکبانان به نظافت شهر مشغول شدند.

عباس‌زاده ادامه داد: با توجه به این که پاکبانان مهردشت در قالب شرکتی فعالیت داشته و بعضاً در تعطیلات رسمی نیز به کار مشغول هستند، اعضای هیئت در یک روز تعطیل به مدت هشت ساعت لباس شریف پاکبانی پوشیده و به جای آنان خدمت کردند.

وی خاطرنشان کرد: پاکبانان یک روز تعطیل را در کنار خانواده خود گذراندند در حالی که ضمن هماهنگی با شرکت، حقوق آنان پا برجا بوده و به طور کامل به حسابشان واریز می شود.

مسئول این هیئت مذهبی در رابطه با اهداف برنامه مذکور، ابراز کرد: تزکیه نفس هدف دیگر طرح مذکور بود تا اعضای هیئت و سایر شهروندان بدانند که پوشیدن لباس پاکبانی و خدمت به شهروندان یکی از مشاغل شریف بوده و هیئت تنها به سینه‌زنی، زنجیرزنی و سخنرانی ختم نمی‌شود بلکه گاهی باید در هیئت، گاهی در بیمارستان برای کمک به بیماران کرونایی و گاهی در دل شهر برای برداشتن باری از دوش پاکبانان، در میدان باشیم.

عباس زاده با اشاره به اینکه حدود ۴۰ جوان و نوجوان هیئتی در طرح کمک به پاکبانان شرکت کردند، ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های هیئت تعمیر و مرمت خانه های نیازمندان به صورت جهادی است که در آینده به صورت گسترده تر انجام خواهد شد.

علویون ابرکوه به جای پاکبانان شهر را نظافت کردند

علویون ابرکوه به جای پاکبانان شهر را نظافت کردند

علویون ابرکوه به جای پاکبانان شهر را نظافت کردند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha