• یکشنبه / ۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1400080906164
  • منبع : نمایندگی دانشگاه تهران

حمایت جهاد دانشگاهی تهران از کسب و کارهای نوپای دانشجویی

حمایت جهاد دانشگاهی تهران از کسب و کارهای نوپای دانشجویی

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران با اعلام آمادگی برای حمایت این نهاد از کسب و کارهای نوپای دانشجویی گفت: امید می‌رود با تاسیس مرکز شتابدهی، بتوان کمکی برای جلوگیری از فرار مغزها باشیم و با معرفی ایده‌های جدید به شرکت‌های تجاری، علاوه ‌بر افزایش کیفیت و تنوع محصول در بهبود روند کار شرکتهای تجاری مؤثر باشیم.

به گزارش ایسنا، دکتر مسعود کمبرانی در برنامه روی خط خبر شبکه خبر با عنوان حمایت جهاد دانشگاهی از کسب و کارهای نوپای دانشجویی با بیان این‌که این روزها صحبت‌های بسیاری درباره شتابدهنده‌ها و شرکت‌های نوپا می‌شود، اظهار کرد: جوانان خوش‌فکر و خوش ایده‌ی بیننده این برنامه بدانند به پشتوانه مرکز شتابدهنده، ما می‌توانیم از ایده آن‌ها ثروت ایجاد کنیم.

وی در ادامه توضیح داد: یک شرکت نوپا و استارت‌آپ شرکتی است که حول یک ایده اولیه(ایده خام) شکل می‌گیرد که هنوز محصول آن مشخص نیست و این ایده، بازار و تجارت را نمی‌شناسد و لازم است از آن‌ حمایت‌هایی انجام گیرد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران در ادامه افزود: یک شرکت منسجم، متبحر و با تجربه شتابدهنده‌ای را ایجاد می‌کند و استارت‌آپ‌های مختلفی را با ایده‌های مختلف در اطراف خود جمع می‌کند. در مراحل مختلف زمانی ۲ تا ۳ ماهه آن‌ها را ارزیابی، گزینش و حمایت می‌کند. استارت آپ‌ها بایستی در دوره کوتاه مدت ۶ تا ۹ ماهه به رشد مناسبی رسیده و به بازار و سرمایه‌گذار معرفی شوند.

دکتر کمبرانی با اشاره به سابقه ۴۰ ساله سازمان جهاد دانشگاهی تهران در زمینه تحقیقات فنی و مهندسی بالاخص در حوزه شیمی، مهندسی شیمی، مهندسی متالورژی و آلیاژهای فلزی گفت: از این رو مرکز شتابدهنده این سازمان مجهز به آزمایشگاه‌های خوبی است و چنانچه صاحبان ایده در این مرکز حضور یابند، علاوه ‌بر این‌که از فضای مناسب و اشتراکی، بهره مند می‌شوند، می‌توانند از مشاوره‌های علمی منتورها و مشاوران در امر گسترش ایده‌ها استفاده کرده و ایده‌های خود را در آزمایشگاه‌ها عملیاتی کنند.

وی با بیان این‌که این شرکت‌ها از حمایت‌های مالی، تجاری و اقتصادی بهره خواهند برد، افزود: در نهایت چنانچه ایده‌ای پرورش یابد و قابلیت تجاری‌سازی را داشته باشد آن‌ها را به سرمایه‌دار، سرمایه‌گذار و یا به شرکت‌های بزرگ تجاری معرفی می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران با بیان این‌که در حمایت از ایده اولیه دانشجویان محدودیتی قائل نیستیم و از ایده همه دانشجویان فارغ‌التحصیل از هر دانشگاهی در حوزه شیمی، مهندسی شیمی، مهندسی متالورژی و آلیاژهای فلزی استقبال و حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: دانشجویان علاقه‌مند در این حوزه می‌توانند با مراجعه به سایت جهاد دانشگاهی تهران فرم پذیرش را تکمیل کنند و وارد مرکز شتابدهی سازمان جهاد دانشگاهی تهران شوند تا روال پذیرش و استقرار طی شود.

دکتر کمبرانی اظهار امیدواری کرد فرایند رشد استارت آپها در مراکز شتابدهی و نفوذ ایده های جدید به شرکتهای تجاری، کمک موثری به اقتصاد دانش بنیان کشور کند.

دکتر کمبرانی با این توضیح که برای ایجاد کسب و کار ۳ ضلع نیاز است، یادآور شد: ضلع اول شرکت تجاری یا سرمایه‌گذاراست، ایده که هنوز ایده خام و اولیه است و در قالب استارت آپ ظهور می‌کند ضلع دوم است و مرکز شتابدهی که از ایده حمایت می‌کند و آن را پرورش می‌دهد به عنوان ضلع سوم، باید در کنار هم قرار گیرند تا سریعترین و مطمئن ترین مسیر برای ایجاد اقتصاد دانش بنیان فراهم شود.

وی با بیان این‌که در فرآیند شتابدهی، در مراحل مختلف ارزش ایده‌ افزایش می‌یابد، افزود: ممکن است ایده اولیه و خام این شرکت‌ها در مراحل اولیه جذابیت زیادی برای سرمایه‌گذاری نداشته باشد، اما به‌تدریج و بر اثر کار بر روی آن، ایده مراحل رشد خود را طی می‌کند و به دانشی ارزشمند تبدیل شده و می‌تواند نظر سرمایه‌گذاران را جلب کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha