• یکشنبه / ۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400080906183
  • منبع : نمایندگی خوزستان

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان عنوان کرد:

موازنه منفی تولید گوشت قرمز در خوزستان / لزوم رفع ممنوعیت واردات دام

موازنه منفی تولید گوشت قرمز در خوزستان / لزوم رفع ممنوعیت واردات دام

ایسنا/خوزستان مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با موازنه منفی حدود ۲۰ هزار تنی در گوشت قرمز مواجه هستیم و با توجه به این موضوع، معمولا تبادل گوشت و دام در بین استان‌ها امری جاری است.

وحید قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شایعه مطرح‌شده مبنی بر فروش دام عشایر به دلیل عدم توان نگهداری دام، اظهار کرد: اگرچه دامداران مشکل دارند و تولید گوشت، کاری سخت و همراه با مشکلاتی است اما اینکه بگوییم دامداران، توان نگهداری دام خود را ندارند و آن‌ها را به همین دلیل به فروش می‌رسانند، ممکن است استثناء‌هایی در این خصوص وجود داشته باشد اما این موضوع به صورت کلی صحت ندارد.

وی افزود: در خصوص تامین گوشت قرمز، در حال حاضر کشتارگاه‌ها علی‌رغم اینکه عشایر در حال وارد کردن دام خود به استان هستند اما با کمبود دام پرواری مواجه هستند و شاهد ورود دام به کشتارگاه نبوده‌ایم.

قاسمی با اشاره به بحث وارد کردن دام زنده به خوزستان، تصریح کرد: به دلیل وارد نشدن دام زنده پرواری به استان، ما با کمبود دام کشتاری مواجه شده‌ایم و این مساله بر قیمت‌ها تاثیر خواهد داشت و در این زمینه در خصوص رفع ممنوعیت وارد شدن دام پرواری زنده به استان با وزارت جهاد کشاورزی برای مطرح کردن موضوع در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیگیری‌هایی شده است تا دام زنده وارد زنجیره گوشت استان شده و جلوی مشکلات کوتاه مدت گرفته شود.

وی گفت: با توجه به قرار گرفتن در فصل ورود دام عشایر به استان، ممکن است با انباشت دام پرواری مواجه شویم و شرکت پشتیبانی امور دام و اتحادیه عشایری، آمادگی لازم برای خرید دام مازاد از عشایر را دارند.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به دلایل افزایش قیمت گوشت اظهار کرد: یکی از عوامل موثر در این موضوع، خبر صادرات دام بود. هرچند که هنوز اجرایی نشده است و عامل دیگر، عدم صدور مجوز ورود دام زنده از سایر استان‌ها به استان‌های مرزی است که توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای جلوگیری از بحث قاچاق اجازه آن داده نمی‌شود.

قاسمی با اشاره به آمار تولید دام در سال ۹۹، افزود: مصرف سرانه گوشت قرمز به ازای هر فرد، ۱۳ کیلو و ۶۰۰ گرم است و میزان تولید گوشت قرمز در استان حدود ۴۴ هزار تن در سال است که با موازنه منفی حدود ۲۰ هزار تنی در گوشت قرمز مواجه هستیم و با توجه به این موضوع، معمولا تبادل گوشت و دام در بین استان‌ها امری جاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha