• یکشنبه / ۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400080906557
  • خبرنگار : 50088

رئیس کمیته امداد مطرح کرد

ایجاد ۱۳۰ شغل پایدار ویژه مددجویان کمیته امداد در تایباد

ایجاد ۱۳۰ شغل پایدار ویژه مددجویان کمیته امداد در تایباد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تایباد گفت: از ابتداء امسال تاکنون ۱۳۰ شغل پایدار برای مددجویان تحت پوشش این نهاد ایجاد شده است.

رضا جهانپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای ایجاد این تعداد اشتغال مددجویان بیکار و جویای کار، مبلغ ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

وی با اشاره به پرداخت مبلغ ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه جهت کارگشایی و رفع مشکلات درمانی، عمرانی و... خانوارهای تحت پوشش این اداره افزود: همچنین مبلغ یک میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی در آغاز سال تحصیلی جاری به تعداد ۴۶۰ دانش آموز و مبلغ ۷۶۰ میلیون ریال کمک هزینه شهریه دانشجویی به دانشجویان ایتام و نیازمند تعلق گرفته است.

جهانپور بیان کرد: در حال حاضر کمیته امداد امام خمینی (ره) تایباد به تعداد ۴۳۶۵ خانوار با جمعیت ۸۶۰۰ نفر خدمات ارائه می‌کند که از این تعداد ۱۹۵۱ خانوار شهری و ۲۴۱۴ خانوار آن روستایی هستند.

او در ادامه توضیح داد: تعداد ۱۷۲۷ خانوار به علت فوت سرپرست، ۲۰۶ خانوار به دلیل طلاق، ۱۵۷۸ خانوار به علت از کار افتادگی، ۲۴۴ خانوار به علت بدسرپرست و یا فاقد شناسنامه سرپرست، ۶۵ خانوار به علت زندانی بودن سرپرست، ۵۴۵ خانوار به علت بیماری سرپرست و ۵۲ بیمار زمین گیر از خدمات ارائه شده توسط این نهاد بهره‌مند هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تایباد اعلام کرد: از ابتداء امسال تعداد ۳۵ سری جهیزیه به نوعروسان، ۹۵ عدد کولر آبی، ۶ عدد ویلچر، ۱۴ عدد تخت و تشک مواج، ۷ عدد تخت، ۲ عدد دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن و نیز تعداد ۳۵۰۰ بسته معیشتی با کمک خیرین تهیه و به جامعه هدف تحویل شده است.

وی اظهار کرد: همچنین این نهاد خدماتی در راستای ترویج فرهنگ آموزش در حوزه خانواده به ۸۶ نفر از نوعروسان روش‌های سبک زندگی و به ۱۲۸ نفر از مددجویان جویای کار موضوعات اشتغال زایی و کارآفرینی آموزش داده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha