• دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400081006975
  • خبرنگار : 71402

بایدن از "انفعال چین و روسیه" در بحث اقلیمی شاکی است

بایدن از "انفعال چین و روسیه" در بحث اقلیمی شاکی است

در شرایطی که رهبران جهان برای نشست جی۲۰ و نشست اقلیمی کوپ۲۶ در اروپا گردهم آمده‌اند، رئیس جمهوری آمریکا گفت از فقدان تعهدات اقلیمی از جانب روسیه و چین ناخرسند است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به دنبال نشست گروه بیست در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: روسیه و چین اساسا هیچ تعهدی برای مساله اقلیمی ندادند و بنابراین دلیلی وجود دارد که مردم باید از آن ناامید باشند. من هم آن را ناامیدکننده دیدم.

بایدن یکشنبه برای شرکت در نشست اقلیمی تحت عنوان کوپ۲۶ عازم گلاسکو در اسکاتلند شد. این نشست برای رسیدگی به مشکلات روزافزون مرتبط با تغییر اقلیمی برگزار می‌شود، اما ولادیمیر پوتین و شی جینپینگ، روسای جمهوری روسیه و چین هیچکدام به صورت حضوری در آن مشارکت نمی‌کنند.

همچنین بایدن به طور جداگانه به توافق‌های گروه ۲۰ برای پایان دادن به یارانه زغال سنگ و گفت‌وگوهای گسترده‌تر اشاره کرد که او امیدوار است گردهمایی گلاسکو را سازنده‌تر کند.

بایدن گفت: فکر می‌کنم شما باید می‌دیدید که ما به پیشرفت چشمگیری دست یافته‌ایم و کارهای بیشتری باید انجام شود، اما قرار است ما همچنان روی کاری که چین انجام نمی‌دهد و روی کاری که روسیه و عربستان انجام نمی‌دهند، تمرکز کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین شنبه حین نشست با رهبران ارشد آلمان گفته بود که روسیه نمی‌تواند گاز طبیعی را برای اهداف سیاسی دستکاری کند.

او در ملاقات با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و اولاف شولتس، معاون او بر اهمیت کار روی اجرای بیانیه مشترک آمریکا – آلمان برای حمایت از اوکراین و امنیت انرژی اروپا به منظور "تضمین اینکه روسیه نتواند جریان گاز طبیعی را برای اهداف سیاسی آسیب‌رسان دستکاری کند" تاکید کرد.

کاخ سفید همچنین گفت، بایدن درباره وضعیت در افغانستان از جمله در مورد تضمین ادامه کمک بشردوستانه صحبت و از آلمان بابت میزبانی از ۳۵ هزار افغان پیش از انتقال آنها به آمریکا قدردانی کرد.

براساس گزارش رویترز، این نشست در همان روزی برگزار شد که داده‌های یک اپراتور خط لوله آلمانی نشان داد که جریان گاز طبیعی در اروپا در بخشی از خط لوله یامال-اروپا که گاز را از لهستان به آلمان منتقل می‌کند، متوقف شده است. طبق این گزارش، روسیه از طریق تعدادی مسیر به اروپای غربی گاز می‌رساند که یکی از آنها خط لوله یامال-اروپاست که حجم گاز انتقالی آن ۳۳ میلیارد متر مکعب در سال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha