• دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400081006996
  • منبع : نمایندگی اردبیل

استاندار اردبیل:

کارکنانی که واکسن نزدند باید آزمایش پی.سی.آر بدهند

کارکنانی که واکسن نزدند باید آزمایش پی.سی.آر بدهند

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: کارکنانی که واکسن کرونا نزدند باید هر سه روز یک بار برای حضور در ادارات آزمایش پی.سی.آر ارائه کنند.

سید حامد عاملی ۱۰ آبان ماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا و قرارگاه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در اردبیل اظهار کرد: با تاکید ستاد ملی کرونا باید تزریق واکسن برای همه گروه‌های جامعه انجام شود و اگر فردی واکسن کرونا نزده برای حضور در ادارات باید آزمایش سلامت ارائه کند.

وی تصریح کرد: به اصناف و گروه‌های فعال در بازار نیز تاکید شده برای ادامه فعالیت و روند مطلوب خدمات ارائه شده به مردم، ضروری است تا کارت واکسن ارائه شده و شرایط مناسبی را در کنترل بیماری کرونا در پیک‌های پیش رو شاهد باشیم.

استاندار اردبیل گفت: اداره کل آموزش و پرورش باید بر فعالیت آموزشگاه‌های خصوصی و مراکز یادگیری محلی نظارت داشته باشد تا امکان انتشار ویروس و شروع پیک ششم را شاهد نباشیم.

عاملی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز موظف شده تا ورود و خروج مسافران را کنترل کرده و از آنها کارت واکسن مطالبه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: همه باید مشارکت جدی را در ارتقا ایمنی جامعه تا ۹۵ درصد داشته باشیم و افرادی که تاکنون واکسن تزریق نکردند باید با احساس مسئولیت در این زمینه ورود پیدا کرده و سلامت خود و دیگران را تضمین کنند.

رنگ اردبیل نارنجی شد رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در این جلسه به جان باختن یک نفر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر بیماری کرونا اشاره کرد و ادامه داد: ۳۵ بیمار جدید کرونایی در استان بستری شده و در نقطه مقابل ۲۷ بیمار نیز با بهبودی نسبی ترخیص شدند.

شهرام حبیب‌زاده به بستری بودن ۱۸۷ بیمار کرونایی در استان اشاره کرد و گفت: ۴۸ نفر از این بیماران به دلیل شرایط جسمی نامناسب در آی.سی.یوها بستری هستند. وی اضافه کرد: اگر موارد ایمنی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم قطعا با جهش این بیماری روبه‌رو خواهیم بود که شرایط برای شروع خیز ششم آماده‌تر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: با توجه به سطح شیوع بیماری کرونا در چند روز اخیر در اردبیل رنگ شهر اردبیل به نارنجی برگشت که این نشان می‌دهد افزایش تدریجی را در مراجعه بیماران کرونایی شاهد هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha