• دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400081006999
  • خبرنگار : 71415

انزوای بولسونارو در اجلاس گروه ۲۰ و اعمال خشونت محافظانش علیه خبرنگاران

انزوای بولسونارو در اجلاس گروه ۲۰ و اعمال خشونت محافظانش علیه خبرنگاران

رسانه‌های محلی برزیل گزارش دادند، محافظان امنیتی ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهور این کشور متهم به اعمال خشونت علیه خبرنگاران برزیلی که سفر او به رم برای شرکت در نشست گروه ۲۰ را پوشش می‌دادند، هستند.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، این حملات ادعایی علیه خبرنگاران برزیلی، که مدتهاست از سوی بولسونارو به رفتار ناعادلانه با وی و انتشار اخبار جعلی متهم شده‌اند، در پایان یک هفته بد برای این رئیس‌جمهور راست افراطی برزیل رخ دادند. ویدئوهای منتشر شده از رویدادهای نشست اخیر گروه ۲۰ حاکی از منزوی شدن او در این نشست بودند، در حالی که او در عکس یادگاری با دیگر رهبران جهان در کنار فواره مشهور تروی رم نیز حضور نداشت. بولسونارو در ضمن حضور در شهر رم به‌خاطر مدیریتش در قبال همه‌گیری بی‌رحمانه بیماری در کشورش هدف انتقاداتی صریح قرار گرفت و منتقدان او را " عامل نسل‌کشی" خواندند.

بیش از ۶۰۰ هزار نفر در برزیل بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و این کشور پس از آمریکا دومین تلفات بالای این ویروس در جهان را تجربه کرده است. بولسونارو شدت این ویروس را زیر سوال برده، از قرنطینه دوری کرده است، نسبت به تاثیر واکسنهای مربوط به این ویروس تردید افکنی کرده و درمان‌های اثبات نشده‌ای را برای آن مطرح کرده است. اخیرا یک هیات سنای برزیل توصیه کرد او از بابت ارتکاب ۹  فقره جرم مربوط به مدیریتش در قبال این بیماری همه گیر، از جمله جنایات ضد بشری، تحت پیگرد قرار بگیرد.

نشریه O Globo گزارش داد، لئوناردو مونتیرو، خبرنگار شبکه تلویزیونی TV Globo پس از اینکه از رئیس‌جمهور برزیل درخصوص علت شرکت نکردنش در هیچ یک از رویدادهای نشست گروه ۲۰ در روز یکشنبه سوال کرد توسط محافظان امنیتی بولسونارو مورد ضرب و شتم قرار گرفته و آنها با مشت به شکم او کوبیده و او را هل دادند. جمیل چاد، روزنامه‌نگار رسانه UOL نیز ویدیویی را ضبط کرده که در آن صحنه‌های پرآشوبی به تصویر کشیده شده‌اند و نشان می‌دهد که عوامل امنیتی به اصحاب مطبوعات تنه می‌زنند و گروهی از هواداران بولسونارو هم به خبرنگاران توهین می‌کنند.

مشخص نیست که این محافظان امنیتی بولسونارو برزیلی هستند یا ایتالیایی. نشریه O Globo گزارش داد که وظیفه تامین امنیت بولسونارو به ایتالیایی‌ها محول شده بود.

دفتر رئیس جمهور برزیل پاسخ فوری به درخواست‌ها برای اظهار نظر در مورد این حملات یا دلیل عدم شرکت او در عکس یادگاری با رهبران پاسخ نداد. تیم مطبوعاتی اجلاس G۲۰ نیز به درخواست‌های مشابه برای اظهار نظر درباره این گزارش پاسخ فوری نداد.

شبکه TV Globo در بیانیه‌ای اعلام داشت: رسانه Globo به شدت خشونت علیه لئوناردو مونتیرو، خبرنگار خود و سایر همکارانش در شهر رم را محکوم می‌کند و خواستار ارزیابی کامل در قبال مسئولیتها است.

ویدئوهای مربوط به رویدادهای اجلاس گروه ۲۰ بولسونارو را منزوی نشان می‌دهند.

این رئیس جمهور برزیل که از نظامیان سابق ارتش کشورش بوده، از زمان باخت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شاهد افول حمایت‌های بین‌المللی از خودش بوده در حالی که تردید وارد کردن بولسونارو به کووید-۱۹، واکسن‌ها و نگرانی‌های زیست‌محیطی، دوستان کمی را برای او در صحنه جهانی باقی گذاشته است.

در یک ویدیو که توسط جمیل چاد ضبط شده است، بولسونارو در حال گفتگو با پیشخدمت‌های ایتالیایی دیده می‌شود در حالی که رهبران جهان در قسمت دیگری از اتاق با یکدیگر گفتگو می‌کنند.

الیور استیونکل، استاد روابط بین‌الملل دربنیاد گتولیو وارگاس در توییتی نوشت: دیدن این ویدیوی ضبط شده از بولسونارو در حال تنهایی قدم زدن در سالن کنفرانس گروه ۲۰، همزمان با این که دیگر رهبران جهان در حال گفتگو با هم هستند، دردناک است، اما به اندازه کافی فروپاشی جایگاه برزیل در جهان را منعکس می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha