• دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1400081007035
  • خبرنگار : 80001

تاخیر در کلنگ‌زنی، پروژه را گران‌تر کرد

مترو پردیس در انتظار برداشتن آخرین مانع

مترو پردیس در انتظار برداشتن آخرین مانع

تمامی مجوزهای آغاز عملیات اجرایی مترو تهران ـ پردیس اخذ شده و فقط در مسیر تونل ورودی پردیس بالای جاجرود باید ۵۰۰ اصله درخت جابه‌جا شود که انجام آن منوط به دریافت مجوز از سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تهران است.

به گزارش ایسنا، پروژه مترو تهران ـ پردیس ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ توسط هیات دولت به تصویب رسید. این پروژه به طول ۲۵ کیلومتر و دارای دو ایستگاه در مسیر است که هزینه اجرای آن ۴۲۰۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شد اما بنا به گفته مهدی هدایت ـ مدیرعامل شرکت عمران پردیس ـ به دلیل تاخیر به وجود آمده این رقم به ۵۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است. عملیات اجرایی این طرح به عهده قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) است.

ساکنان پردیس مدتهاست که با شنیده شدن زمزمه‌های ساخت مترو در انتظار این پروژه هستند که می‌تواند به سهولت جابه‌جایی و افزایش جذابیت سکونت در این شهر منجر شود. صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش زمان سفر، کاهش میزان آلودگی محیط زیست، افزایش ظرفیت ترافیکی و اتصال نقاط جمعیتی استان تهران از دیگر مزایای مترو پردیس عنوان می‌شود.

شرکت عمران پردیس و قرارگاه خاتم در حال حاضر منتظر صدور مجوز جابه‌جایی درختان توسط شهرداری تهران هستند و از جاجرود که پورتال تونل‌های مترو است، فعالیت این پروژه آغاز خواهد شد. در این مسیر باید ۵۰۰ اصله درخت جابه‌جا شود که نماینده پردیس در مجلس شورای اسلامی قول پیگیری این موضوع از شهرداری تهران را داده است. گفته می‌شود نامه‌نگاری‌ها با شهرداری تهران از اوایل خردادماه آغاز شده است.

یکی از مهمترین برنامه‌های شرکت عمران شهرهای جدید، توسعه خطوط ریلی بین شهرهای جدید با شهر مادر است که می‌تواند به ایجاد تعادل در بازار مسکن کلانشهرها کمک کند؛ بر این اساس طی سالهای اخیر پنج خط ریلی در دستور کار قرار گرفته که خط هشتگرد - کرج به طول ٢٦ کیلومتر افتتاح شده، خط بهارستان - اصفهان در شرف افتتاح، گلبهار و فولادشهر در حال اجرا و پردیس در آغاز عملیات اجرایی قرار دارد.

حبیب الله طاهرخانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پروژه مترو تهران ـ پردیس که به تصویب هیات دولت رسید از جمله طرحهای مهمی است که ثمراتی همچون سهولت تردد، ایجاد جاذبه سکونتی در شهرهای شرق استان تهران و تعادل بخشی به بازار مسکن پایتخت دارد.

وی افزود: حمل و نقل ریل پایه و توسعه آزادراهی دو سیاست اصلی دوره مدیریت فعلی شرکت عمران شهرهای جدید است. در این خصوص دی ماه سال گذشته آزادراه تبریز ـ سهند را افتتاح کردیم که زمان سفر بین این دو شهر را از ۳۰ دقیقه به ۱۰ دقیقه کاهش داد. دی ماه سال ۱۳۹۸ نیز مترو هشتگرد را به بهره برداری رساندیم. این مهم در حالی صورت گرفت که از زمان کلنگ زنی مترو هشتگرد در سال ۱۳۸۷ تا اوایل سال ۱۳۹۸ پروژه حدود ۷۵ درصد پیشرفت داشت و ۲۵ درصد پیشرفت با سه شیفت کاری شبانه روزی تنها در یک سال پایانی محقق شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طبق تفاهم نامه با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) عملیات اجرایی پروژه مترو تهران ـ پردیس به زودی آغاز می شود گفت: سال جاری همچنین مترو مجلسی ـ مبارکه ـ بهارستان را افتتاح می‌کنیم. مترو فولادشهر به اصفهان و گلبهار به مشهد نیز با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال اجرا است. تجربه نشان داده هرچقدر دسترسی آسان و ایمن ایجاد کنیم جذابیت سکونت را بالا میبریم.

طاهرخانی، تعادل بخشی به بازار مسکن شهر تهران، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا، سبک سازی بار ترافیک و کاهش زمان سفر را از اهداف احداث خطوط ریلی در شهر جدید پردیس دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۰:۵۳

متاسفانه متروی شهرجدید پرند نیمه کاره رها شده و کسی هم پاسخگو نیست. قرار بود متروی پرند به خط یک متروی تهران وصل بشه متاسفانه این وعده رنگ عمل به خود نگرفت.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۱:۱۸

استاندار جدید تهران باید به شهرهای حاشیه ای استان تهران توجه کند مثلا مدت هاست وعده احداث مترو در شهرستان رباط کریم و شهرجدید پرند داده میشه ولی عمل نمیشه.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۵:۱۹

چرا با شهروندان ورامینی مثل زن بابا رفتار میشه همه زورشون به ما میرسه شهری کهن با قدمت تاریخی و سراسر وطن پرستی این انصاف نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۷:۳۵

واقعا این مترو پردیس راه بیفته یک بار بزرگی برداشته میشه از مشکلات این منطقه هم از لحاظ ترافیک و تردد محور هراز و دماوند هم اشتغال و هم صرفه جویی کاهش آلودگی و همینطور کاهش تصادفات تو محور جاجرود متاسفانه مسئولین همیشه الویت ها رو در آخر انجام میدهند

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۸:۲۷

لطفا مترو واوان رو هم باز کنید تا کسانی که می‌خوان برن رباط کریم تو این وضعیت کرونا این مینی بوس اون اتوبوس نکنند

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۲۰:۱۴

تکلیف متروی پرند چی شد .... پرند درست نشده رفتین سراغ پردیس ..

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۲۱:۱۰

ازمتر‌و پرند که بیشترمسیرحاضراست وطی چندساله گذشته تاحالا(۱۳۹۲)زمان آقای نیکزاد بارها وعده افتتاح وبهره برداری داده شدولی نشد؛چه خبر؟

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۰۲:۵۰

از دولت محترم خواهشمندیم هر چه زودتر مترو پرند را راه اندازی کند مدتهاست قول داده شده ولی عمل نشده است

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۰۳:۳۰

کدوم مسکن؟؟؟؟ کدوم مهر؟؟؟؟ سرمایه مردم رو دولت نابود کرد. اگه جلوی احنکار و سوداگری و سفته بازی و بانک ها رو که نقدینگی رو متورم میکنن ، گرفته بودن وضع این نبود.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۲ ۰۱:۰۲

ما ساکنان پردیس خسته شدیم از وعده های پوچ شک نکنید تا ۱۰ سال دیگه هم درست نمیشه

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۲ ۰۹:۳۰

سلام. از افتتاح ایستگاه تقاطعی میدان ولیعصر خبری نیست؟

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۳ ۱۰:۲۷

متروی اسلامشهر هرچه سریع تر تکمیل شود.

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۹ ۰۱:۵۶

بابا چرا به داد ما نمی رسید پس کی می خواین مترو پردیس رو احداث کنید وعده و وعید تا کی الان سه سال که امروز و فردا می کنید.

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۸ ۱۱:۰۰

آقا شما موافقت کنید مردم فاز 11پردیس حاضرند شخصا ومجانا این درختها را به فاز 11انتقال بدهند وبکارند تا هم به زیبایی فاز 11کمک کنند وهم مشگل شهرداری ومترو را حل کنند ببا ما همان ملتی هستیم که با دست خالی 8سال دنیا را عاجز کردیم حالا هم حاضریم همت کنیم واین 500اصله درخت را با نظرمهندسان وکارشناسان شهرداری مجانا جا بجا کنیم