• دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400081007059
  • خبرنگار : 71496

در کمتر از یک هفته

جبهه تیگرای کنترل دومین شهر مهم اتیوپی را به دست گرفت/اعلام وضعیت فوق‌العاده در اقلیم امهری

جبهه تیگرای کنترل دومین شهر مهم اتیوپی را به دست گرفت/اعلام وضعیت فوق‌العاده در اقلیم امهری

نیروهای جبهه آزادسازی تیگرای ظرف کمتر از یک هفته، کنترل دومین شهر استراتژیک اتیوپی را به دست گرفتند و همزمان در حال پیشروی به سمت جنوب هستند. مدیریت اقلیم امهری نیز در پی کنترل جبهه تیگرای بر شهر دسه، در این اقلیم وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، گیتاشیو رضا، سخنگوی جبهه آزادسازی تیگرای در توییتی اعلام کرد: شهر  کامبولچای به طور کامل به کنترل درآمد.

این در حالی است که نیروهای جبهه تیگرای روز یکشنبه پس از درگیری‌هایی از کنترل خود بر شهر دسه خبر داده بودند و شهر کامبولچا، دومین شهری است که این نیروها ظرف یک هفته کنترل آن را به دست آوردند.

در صورتی که خبر کنترل بر این شهر صحت داشته باشد، گام بزرگی در عملیات مستمر نیروهای جبهه تیگرای از حدود یک سال قبل محسوب می‌شود.

از سوی دیگر مدیریت منطقه "امهری" اتیوپی در پی پیشروی نیروهای جبهه تیگرای در شهر مهم و استراتژیک دسه، در این اقلیم وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.

بر اساس فرخوانی که عصر یکشنبه صادر شد، به جز چند استثنا، تمامی نهادهای دولتی باید فورا از اقدامات جنگی حمایت کنند.

به این ترتیب، خودروها در اختیار ارتش قرار خواهند گرفت و نیروهای امنیتی اجازه دارند علیه کسانی که مانع فعالیت‌های جنگی شوند، اقداماتی را در پیش بگیرند.

علاوه بر اینها، طبق بیانیه منتشر شده از سوی شورای منطقه امهری، تمامی فعالیت‌ها از ساعت هشت عصر ممنوع هستند.

در این دستور آمده است: اجرای این حکم برای مقابله با جبهه تروریستی تیگرای که هزاران تن را کشته و آواره می‌کند، ضروری است.

دولت اتیوپی پیشتر اعلام کرد که نیروهایش تصمیم گرفتند برای اجتناب از افزایش تلفات در میان غیرنظامیان عقب‌نشینی تاکتیکی از بخش‌هایی از دسه داشته باشند.  

در حالی که جبهه تیگرای روز شنبه اعلام کرد کنترل دسه را به دست گرفته، سخنگوی دولت اتیوپی تاکید کرد که درگیری شدید در دسه و اطراف آن و نیز در شهر کامبولچا ادامه دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha