• دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400081007178
  • خبرنگار : 71661

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل به میانمار می‌رود

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل به میانمار می‌رود

به گفته سخنگوی سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، وی در یک ماموریت بشردوستانه شخصی و با هدف حمایت در زمینه همه‌گیری کرونا به میانمار سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، میانمار از زمان قدرت‌گیری شورای نظامی طی کودتایی در ماه فوریه، درگیر خشونت و ناآرامی‌های داخلی بوده است و معترضان با خشونت و بازداشت مواجه شده‌اند. آمریکا قرارداد تجاری با میانمار را تا زمان احیای یک دولت دموکراتیک در این کشور جنوب شرقی آسیا، به حالت تعلیق درآورده است.

بیل ریچاردسون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و فرماندار اسبق ایالت نیومکزیکو، گفت که مرکز او سبقه‌ای طولانی در حمایت از مردم میانمار دارد، اما به کودتای نظامی این کشور و جزئیات اینکه در آنجا با چه کسی ملاقات خواهد کرد، اشاره ای نکرد.

وی در بیانیه‌ای گفت: ما با هماهنگی با رابط های خود در میانمار، از این کشور بازدید می‌کنیم تا در مورد راه‌های تحویل کمک‌های بشردوستانه واکسن‌های کرونا، تجهیزات پزشکی و سایر نیازهای بهداشت عمومی بحث کنیم.

سخنگوی ریچاردسون گفت که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز از این مأموریت آگاه است.

وزارت خارجه آمریکا هنوز در مورد این سفر اظهار نظری نکرده است.

سخنگوی ریچاردسون اما، از بیان اینکه آیا او در این سفر، برای آزادی یک روزنامه‌نگار آمریکایی که از ۲۴ ماه مه در زندان به سر می‌برد نیز تلاش خواهد کرد، خودداری کرد.

دنی فنستر، روزنامه‌نگار آمریکایی در فرودگاه بین المللی "یانگون"، در حالی که قصد داشت به آمریکا پرواز کند، بازداشت شد. او سردبیر مجله اینترنتی "فرانتیر میانمار" است که در یانگون، بزرگترین شهر میانمار فعالیت می‌کند.

فنستر به اتهام انتشار اطلاعات نادرست یا تحریک آمیز، به تحریک و فتنه متهم شد. مجازات این جرم تا سه سال حبس است.

ریچاردسون آخرین بار در سال ۲۰۱۸ برای ارائه مشاوره در مورد بحران روهینجا از میانمار بازدید کرد که نهایتا پس از متهم شدن نیروهای مسلح آنجا به ارتکاب تجاوز جنسی و قتل در روهینجا، از یک هیئت بین‌المللی‌ که برای کار روی یافته‌های کمیسیون قبلی تشکیل شده بود، کنار رفت.

میانمار این اتهامات را تکذیب کرده است.

ریچاردسون برای بازدید از اردوگاه‌های آوارگان روهینجا به بنگلادش سفر کرده است. "مرکز ریچاردسون" از توزیع لوازم بهداشت فردی برای پناهجویان روهینجایی در پی انتشار ویروس کرونا، حمایت کرده است.

بیانیه رسمی ریچاردسون در این سفر همچنین بر سلامت عمومی متمرکز بود. ریچاردسون بر این باور است که "در لحظات بحران و بی‌ثباتی مانند این، ما باید اطمینان حاصل کنیم که کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان تحویل داده می‌شود."

در این سفر، کامرون هیوم، سفیر سابق ایالات متحده در اندونزی، آفریقای جنوبی و الجزایر و دو تن از مقامات مرکز ریچاردسون، او را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha