• دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400081007271
  • خبرنگار : 30054

«چاپ کتاب» به چه قیمتی؟

«چاپ کتاب» به چه قیمتی؟

نشر کتاب فرایندی است که تایپ، ویرایش، صفحه آرایی، طراحی جلد، اخذ مجوز و چاپ را دربر می‌گیرد. ما در مؤسسه چاپ کتاب نبشته تمام مراحل یادشده را به کمک متخصصان و دستگاه‌های به‌روز چاپ انجام می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام نبشته، در این مطلب،  مشتریان بالقوه این خدمات و چندوچون ارائه آنها را شرح داده‌ایم.

سرمایه‌گذاری در چاپ کتاب

سرمایه‌گذاری در این حوزه به چند دسته قابل بخش‌بندی است؛ سرمایه‌گذاریِ‌ ناشر، سرمایه‌گذاری توسط حامی مالی، و سرمایه‌گذاری به‌وسیله صاحب اثر. رایج‌ترین و آشناترین شیوه پرداخت هزینه چاپ کتاب، سرمایه‌گذاریِ ناشر و پرداخت حق‌التألیف یا حق‌الترجمه است. گاهی نویسندگان و مترجمان برای چاپ اثرشان موفق به جلب نظر ناشران نمی‌شوند یا خودشان ترجیح می‌دهند که درآمدهای حاصل از فروش کتاب را به‌دست بیاورند، ابتدا به سراغ حامیان مالیِ مرتبط با موضوع کتاب خود می‌روند تا در ازای پرداخت هزینه چاپ کتاب بخشی از کتاب را به معرفی آن برند اختصاص دهند. اگر همه اینها میسر نشد، هزینه‌ها را شخصاً متقبل می‌شوند.

شاید در نگاه اول سرمایه‌گذاری به وسیله صاحب اثر چندان پذیرفتنی نباشد. می‌توان گفت چاپ کتاب‌های ذوقی مانند دل‌نوشته‌ها، یادداشت‌ها، شعر و داستان اگر به نیت و با چشم‌داشت فروش آنها باشد، اغلب، در این راه توفیقی حاصل نمی‌کند.

نویسندگی، مانند دیگر تخصص‌ها، مشغله‌ای است تمام‌وقت و جدی و مخاطبان و فرهیختگان هر حوزه باید نویسنده/ مترجم را در آن حوزه بشناسند و بپذیرند تا اثر آنها بتواند راهی به کتابخانه‌ها بگشاید و اگر چنین باشد، دیگر نیاز نیست نویسنده‌ای خود هزینه چاپ کتابش را بپردازد. در مواردی جز این، چاپ کتاب می‌تواند صرفاً با انگیزه‌هایی مانند حفظ نوشته‌ها و یادگاری و از این قبیل باشد.

اما انگیزه‌های چاپ کتاب با هزینه صاحب اثر به موارد یادشده منحصر نمی‌شود. دانشجویان، استادان دانشگاه، صاحبان ایده‌های ناب در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی، برخی مترجمان و بعضی مؤسسه‌ها ترجیح می‌دهند با پرداخت هزینه چاپ کتاب تمام حقوق مرتبط با کتاب را در اختیار داشته باشند تا از فروش آنها بیشترین بهره را ببرند.

گروه اخیر، چه با انگیزه دریافت امتیازات شغلی و تحصیلی و چه با انگیزه‌های مالی، غالباً، در رسیدن به اهداف خود موفق بوده‌اند. در این سال‌هایی که به چاپ کتاب اشتغال داشته‌ایم از تمام گروه‌های بالا مشتریانی داشته‌ایم و کوشیده‌ایم پس از ارائه مشاوره صحیح و رایگان در صورت تمایل به چاپ کتاب بهترین کیفیت را با هزینه‌ای معقول و منصفانه در اختیار صاحبان اثر قرار دهیم. در ادامه بخشی از خدمات گروه چاپ کتاب نبشته شرح داده شده است.

مراحل چاپ کتاب

پس از تألیف یا ترجمه کتاب و پیش از چاپ این مراحل باید طی شود: تایپ، ویرایش، صفحه‌آرایی، طراحی جلد و اخذ مجوز. با توجه به اینکه در سال‌های اخیر کمتر اثری به‌صورت دست‌نویس به ناشران تحویل داده شده، اکثراً، تایپ‌ شده‌اند، با صرف نظر از شرح این بخش توضیح خدمات چاپ کتاب نبشته با شرح چندوچون ویرایش آغاز می‌شود.

ویرایش

مسامحتاً می‌توان گفت ویراستار واسطه‌ای است بین خواننده و نویسنده/ مترجم. او به‌دلیل تسلطی که به زبان فارسی و نحوه استفاده از علائم سجاوندی دارد و مهارتش در فهم متون و تکرار مداوم خواندن و اصلاح‌ کردن، اغلب، در انتقالِ مرادِ نویسنده/ مترجم به خواننده توفیق بیشتری دارد. ویرایش را نباید امری جنبی تلقی کرد. در صنعت نشر ویرایش، هنوز، ارزشی را که باید کسب نکرده است. اغلب با این برداشت که، بدون نیاز به دانش خاصی، می‌توان متن را ویرایش کرد، ویراستار را از چرخه نشر حذف می‌کنند و کتاب‌هایی پرغلط و، گاهی، نامفهوم به دست مخاطب می‌رسانند. ما در گروه چاپ کتاب نبشته به همکاری با ویراستارانی مفتخریم که علاوه بر تسط بر زبان فارسی، با زبان‌های دیگر هم آشنایند.

صفحه‌آرایی

به مجموع تغییراتی که روی یک سند، اعمال می‌شود تا خواندن متن برای مخاطب ساده‌تر و دلنشین‌تر و دسترسی به مطالب کتاب راحت‌تر شود، صفحه‌بندی یا صفحه‌آرایی می‌گویند. در مؤسسه چاپ کتاب نبشته صفحه‌آرایی در دو محیط ورد و ایندیزاین انجام می‌شود. طبعاً، ترجیح ما صفحه‌آرایی در محیط ایندیزاین است، اما، گاهی به‌ناچار، صرف هزینه و وقت کمتر ما را به انتخاب محیط ورد برای صفحه‌بندی ناگزیر می‌کند.

«چاپ کتاب» به چه قیمتی؟

طراحی جلد

طراحی جلد کتاب از مهم‌ترین مراحل نشر کتاب است. ما در گروه نبشته تلاش کرده‌ایم نظر و سلیقه تمام مشتریانمان در اجرای طرح جلد دخیل باشد. بسته به انتخاب صاحب اثر، طرح‌های جلد قابل اجرایند و پس از عقد قرارداد برای ایشان فایلی، که شامل توضیحات طراحی جلد است، ارسال می‌شود. پیش از چاپ هم، حتماً، جلد باید به تأیید نویسنده اثر برسد.

«چاپ کتاب» به چه قیمتی؟

اخذ مجوز

وزرات ارشاد صادرکننده مجوز کتاب است. اما جز این وزارتخانه، کتابخانه ملی و خانه کتاب هم در صدور مجوز کتاب سهمی دارند. کتابخانه ملی فیپای کتاب را صادر می‌کند و خانه کتاب هم با در اختیار قرار دادن شابک به ناشر و در انتها ثبت کتاب در وبگاه خانه کتاب در این فرایند سهم دارد. این مجوزها رایگان صادر می‌شوند.

چاپ کتاب

پس از طی تمام مراحل ذکرشده کتاب به چاپخانه سپرده می‌شود. چاپ دیجیتال کتاب و در تعداد کم حساسیت ویژه‌ای دارد. گاهی این نوع چاپ با پرینت یکی انگاشته می‌شود و با ارائه کیفیت نامطلوب تمام زحماتی که تا پیش از آن برای کتاب کشیده شده زائل می‌شود. گروه چاپ کتاب نبشته با بهره‌گیری از دستگاه‌های صنعتی چاپ دیجیتال، در این سال‌ها کوشیده است بهترین کیفیت را عرضه کند.

ضمناً مطالب ذکر شده در این نوشته به‌صورت مبسوط و با ویدئو و تصاویر کامل در وبسایت نبشته به نشانی www.nebeshteh.com در دسترس است. برای مطالعه مطالب و محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب می‌توانید به وبگاه نبشته مراجعه کنید. تمام خدماتْ فرم‌های محاسبه قیمت دارند. این فرم‌ها کاملاً به‌روز و دقیق‌اند و با چند کلیک می‌توانید هزینه خدمات را محاسبه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha