• دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1400081007363
  • خبرنگار : 71474

عبور تعداد بازدیدکنندگان اکسپو از ۱.۵ میلیون نفر

عبور تعداد بازدیدکنندگان اکسپو از ۱.۵ میلیون نفر

اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات متحده عربی آمار جدیدی از آخرین وضعیت بازدید از اکسپو دوبی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، این رویداد بین المللی که پس از یک سال تاخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا، از مهر ماه سال جاری آغاز شده تا فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت. در اکسپو دوبی بسیاری از کشورهای جهان با فعال کردن پاویون و غرفه‌های مخصوص به خود شرکت کرده‌اند و در کنار مسائل اقتصادی، گفت و گوی فرهنگی نیز بخش مهمی از اکسپو را تشکیل می‌دهد.

ایران نیز از مدت‌ها پیش حضور خود را در رویداد اکسپو قطعی کرده بود و در طول هفته‌های گذشته تعداد زیادی از بازدیدکنندگان و شرکت‌های ایرانی در محل برگزای اکسپو حاضر شده‌اند.

بر اساس آمارهای جدیدی که اتاق بازرگانی ایران و امارات متحده عربی منتشر کرده، تعداد بازدیدکنندگان از اکسپو روند صعودی پیدا کرده و در هفته‌های آینده افزایش خواهد یافت.

بر اساس آمارهای منتشر شده  در ۲۴ روز اول برگزاری نمایشگاه در حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از آن بازدید کرده‌اند که این میزان در در ۱۰ روز نخست برگزاری نمایشگاه در حدود ۴۰۰ هزار نفر بوده و در ۱۷ روز بعدی برگزاری نمایشگاه تعداد بازدیدکنندگان به شکلی جدی رشد کرده است.

بر اساس بلیت‌های فروخته شده  تعداد بازدید کنندگان در هفته دوم از رشد ۱۲ درصدی نسبت به هفته اول برخوردار بوده است. همچنین در این مدت ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز به صورت مجازی از این رویداد بزرگ  بازدید کرده‌اند.

پیش بینی‌ها حکایت از آن دارد که طی ۶ ماه مدت زمان برگزاری اکسپو در مجموع در حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون نفر از آن بازدید خواهند کرد.

عرفان شاکری – رئیس اتاق بازرگانی ایران و امارات – اعلام کرده که در صورت تداوم روند فعلی و کاهش شیوع کرونا در کشور، پیش‌بینی‌ها از افزایش تعداد بازدیدکنندگان ایرانی در این رویداد حکایت دارد.

دوبی برای برگزاری این رویداد ۴۲ میلیارد دلار هزینه کرده و با وجود کرونا، تلاش شده شرایط برای حضور بازدیدکنندگانی از ۱۹۰ کشور جهان فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha