• دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400081007390
  • خبرنگار : 50223

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد:

مهمترین توصیه به قضات مردم داری است

مهمترین توصیه به قضات مردم داری است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهمترین توصیه به قضات مردم داری است چرا که آثار فردی و اجتماعی دارد.

"حسن نگین تاجی" در مراسم تودیع و معارفه بازرس کل سابق و جدید استان با اشاره به «نامه ۵۳ حضرت امیرالمومنین به مالک اشتر» افزود: این نامه در خصوص قضاوت است، نقشه راه است، آداب القضا، گزینش قاضی، توجه به ادله اثبات قضا در آن اشاره شده است.

وی اظهار کرد: مهمترین توصیه به قضات مردم داری است چرا که آثار فردی و اجتماعی دارد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در نامه حضرت امیر آمده است که باید بر رفتار قضات بازرسی صورت بگیرد، و به بازرسی پنهان اشاره کرده است، که برکات زیادی دارد.

نگین تاجی تصریح کرد: در امر مدیریت، نظارت امری ضروری است، هدف از نظارت برجسته کردن ضعف های یک مجموعه نیست، بلکه اصلاح فرایندها و ایجاد فرهنگ نظارت پذیری، جلوگیری از انحرافات احتمالی، مالی،  اداری و برای ارتقای عملکردی یک سازمان است.

وی در توصیه هایی خطاب به بازرسی کل جدید استان ادامه داد: بازرسی ارتباط موثر و فعال با نهادهای نظارتی و اطلاعاتی، ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه، استانداری داشته باشند. اگر ارتباطات های موثر وجود نداشته باشد کاری انجام نمی گیرد و ارتقایی که مد نظر هست صورت نمی گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در استان ۲ قرارگاه مرکزی حفظ و صیانت از حقوق عامه، مبارزه با مفاسد اقتصادی را داریم. سازمان بازرسی وارد مسائل جزئی نشود، بلکه در امری ورود کنید که برکات عمل برای مردم محسوس باشد، نه آنکه منجر به آسیب دیگری شود.

نگین تاجی با بیان اینکه فرایند بازرسی ها باید به گونه ای باشد که تسهیل امور شود تصریح کرد: اقدام به موقع بازرسی اهمیت دارد، چالش هایی در این استان داریم که مربوط به سالهای گذشته است، به لحاظ اینکه سازمان های اطلاعاتی و بازرسی باید ورود به موقع داشته باشند، بازرسی ها باید به گونه ای باشد که موجب تسهیل سرمایه گذاری باشد و مانع زدایی ملاک عمل قرار بگیرد.

وی اظهارکرد: از جناب آقای ابوالهادی که منشأ خیر و برکات در استان بودند تشکر می کنم و آرزوی خیر برای ایشان در مسئولیت های دیگر می کنم.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آقای دکتر صالحی که معاونت منابع انسانی در دستگاه قضا بود، از نخبگان بودند، رشد ۳۴۴ درصدی برنامه های آموزشی دستگاه قضا را داشتیم و پایلوت کشوری شد، ایشان قاضی نمونه کشوری و قاضی مطالبه گر معرفی شد، نوید این است که سازمان بازرسی با یک نگاه تحول خواه و جدیدی موفق خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha