• دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400081007429
  • منبع : نمایندگی همدان

افتتاح ۸۱ پروژه عمرانی در دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا در ۲ سال گذشته

افتتاح ۸۱ پروژه عمرانی در دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا در ۲ سال گذشته

ایسنا/همدان معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان، گفت: در دو سال گذشته ۸۱ پروژه عمرانی حوزه علوم پزشکی در همدان، افتتاح شده و ۴۲ پروژه در دست اجرا داریم.

به گزارش ایسنا، فریبزر نیاستی دوشنبه ۱۰ آبان‌ماه در نشست با اصحاب رسانه، اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تعداد ۸۱ پروژه در دانشگاه علوم پزشکی همدان، به اتمام رسیده که ۷۰ هزار و ۳۴۳ متر مربع با ۳۷۰ میلیارد تومان منابع برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده‌است.

نیاستی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۲ پروژه فعال در دانشگاه علوم پزشکی همدان، در حال انجام است که تا الان ۲۱۷ میلیارد تومان از طرف دانشگاه و ۶۴ میلیارد تومان از سوی خیرین برای این پروژه‌ها هزینه شده و ۳۸۶ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه‌ها مورد نیاز است.

وی از تکمیل مرکز جامع سرطان همدان تا پایان تابستان سال آینده، خبر داد و توضیح داد: انتظار ما این است که بیمارستان اکباتان تا پایان اسفند ۱۴۰۰ تکمیل شود البته دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان اکباتان، بهره‌بردار است و ما نمی‌توانیم خیلی دخالت داشته باشیم چون این پروژه را مسکن و شهرسازی سفارش گرفته و پروژه ملکی اجرایی ما نیست، در سال ۹۸ این پروژه را از مسکن و شهرسازی گرفتند به یک شرکت دیگر دادند که از سازمان‌های وزارت بهداشت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان، ادامه داد: این پروژه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا الان ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا این پروژه تکمیل شود.

نیاستی در رابطه با پروژه بیمارستان فاطمیه، بیان کرد: در بیمارستان فاطمیه در اصل قرار نبود فضای فیزیکی به این عظمت ساخته شود و قرار بود یک پروژه ۸۰۰ متری به بیمارستان اضافه شود اما الان به یک پروژه شش هزار متری تبدیل شده است و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد داشته است.

وی از کلنگ زنی بیمارستان هزار تختخوابی در همدان، خبر داد و گفت: برای این پروژه دو سال است که برنامه ریزی کردیم و امیدواریم تا ۱۵ سال آینده این بیمارستان به بهره‌برداری برسد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان، در رابطه با مدیریت منابع انسانی دانشگاه در ایام کرونا، اظهار کرد: در ۲۰ ماه گذاشته دو هزار و ۲۰۰ پرسنل در قالب آزمون‌های مختلف جذب کردیم و در حال حاضر کارانه کادر درمان را تا پایان شهریور، پرداخت کردیم و دانشگاه علوم پزشکی تمام تلاش خود را برای حفاظت از پرسنل انجام داده است.

نیاستی با بیان اینکه توسعه منابع در استان به صورت متوازن بوده، اظهار کرد: تمام منابعی که در استان وجود دارد و تجهیزاتی که برای بیمارستان‌های استان در نظر گرفته شده مانند تجهیزات سی‌تی‌اسکن، اکسیژن‌ساز، دستگاه دیالیز و ونتیلاتور به صورت متوازن در استان، تقسیم شده است.

وی با اشاره به افتتاح مرکز جامع بیماری تشخیص بیماری‌های نوپدید در همدان، اظهار کرد: از اوایل سال ۹۹ از ظرفیت خالی بیمارستان کودکان، استفاده کردیم و با یک طرح مطالعاتی و ۳۰ میلیارد تومان اعتبار این مرکز را راه‌انذازی کردیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان، ادامه داد: با احداث و راه اندازی این مرکز ۲۰ نفر ویروس شناس و ۶ دستگاه pcr  از ۱۰ روز گذشته به محل جدید رفتند و در حجم بسیار بالا توانایی ارائه خدمات آزمایشگاهی وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha