• دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1400081007546
  • منبع : قوه قضاییه

دادستان تهران خبرداد

بازداشت دو مدیر سابق یک بانک‌

بازداشت دو مدیر سابق یک بانک‌

دادستان تهران از بازداشت دو نفر از مدیران سابق یکی از بانک‌ها خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، علی القاصی‌مهر دادستان تهران در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه طی گزارشی در ارتباط با پرونده یکی از بانک‌ها، گفت: این بانک از طریق ادغام با موسسه مالی و اعتباری و چند شرکت تعاونی اعتباری دیگر تشکیل شده است که در اموال انتقالی از جانب شرکت‌های تعاونی اعتباری به بانک از طریق ارزیابی غیرواقعی املاک، تضییع گسترده حقوق بانک صورت گرفته است.

وی افزود: دو نفر از مدیران سابق این بانک در حال حاضر بازداشت هستند و در ارزیابی فقط ۶ فقره پلاک ثبتی، رقمی بالغ بر ۳۴ هزار میلیارد ریال ارزیابی غیرواقعی صورت گرفته است.

القاصی مهر به خرید و فروش ارز سهیمه‌ای اشخاص اشاره کرد و با اشاره به تشکیل پرونده‌ای در این زمینه گفت: بانک مرکزی بابت هر کارت ملی حدود ۲ هزار دلار ارز واگذار می‌کند که این اقدام باعث ایجاد بازار سیاه شده است به نحوی که عده‌ای از طریق اجاره کارت ملی، ارز تعلق گرفته به آن‌ها را دریافت کرده و در قبال آن، رقم ناچیزی بابت اجاره کارت ملی به آن‌ها پرداخت می‌نمایند.

وی ادامه داد: در این پرونده ۵ متهم که از طریق کارت ملی حدود ۳ هزار نفر، چند میلیون دلار ارز از بانک مرکزی دریافت کرده اند دستگیر شده اند.

القاصی مهر در ادامه خاطرنشان کرد: در پرونده یکی از شرکت‌های مطرح پتروشیمی واگذاری سهام دولتی به طور غیرواقعی مطرح رسیدگی است که با پیگیری‌های انجام شده توسط دادسرای تهران بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال به بیت المال بازگشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۲۲:۴۱

فساد مملکت رو گرفته

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۰۸:۰۲

گر حکم شود مست گیرند....... درشهره آنکه هست گیرند!!!؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۰۹:۲۷

چه فایده یارو کلی خورده برده چند سال میره زندان بعد میاد با پولهای اختلاس کرده حال میکند مگر با اکبر طبری چه کردند؟ اگر در خصوص این قبیل جرایم اعدام یا حبس ابد در نظر گرفته شود کسی دیگر جرات این قبیل خلافها را ندارد

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۴ ۱۱:۴۹

جالبه که با این همه دستگیری و مجازات و مثلا زندان هر روز بدتر از دیروز