• دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۹:۵۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400081007658
  • خبرنگار : 71659

دیدارهای میقاتی با مقامات عرب در حاشیه اجلاس گلاسکو/ دوحه وزیر خارجه‌اش را به بیروت می‌فرستد

دیدارهای میقاتی با مقامات عرب در حاشیه اجلاس گلاسکو/ دوحه وزیر خارجه‌اش را به بیروت می‌فرستد

نخست‌وزیر لبنان در اولین روز حضور خود در بیست و ششمین کنفرانس اعضای کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی در گلاسکو اسکاتلند، چند نشست عربی و بین‌المللی برگزار کرد و به وضعیت لبنان پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان در این زمینه با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار و در خصوص روابط دوجانبه بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

امیر قطر در این دیدار گفت که به زودی «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» وزیر امور خارجه را به بیروت اعزام خواهد کرد تا راه‌های حمایت از لبنان و تکمیل تحقیقات پیرامون موضوعات مطرح شده به ویژه مقابله با بحران لبنان و خلیج فارس را بررسی کند.

میقاتی در این نشست‌ها با صباح خالد الحمد الصباح، همتای کویتی خود نیز دیدار کرده و بر تمایل لبنان به برقراری روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس تأکید کرد.

نخست‌وزیر کویت به نوبه خود از علاقه کشورش به لبنان و تلاش مستمر این کشور برای حمایت از آن در همه زمینه‌ها و در عین حال اشتیاق خود به وحدت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خبر داد و تاکید کرد: لبنان با درایت خود قادر است به هر مشکل یا خلأ رسیدگی کند و تمام حمایت‌های لازم را از کویت و سایر کشورهای عربی خواهد یافت.

میقاتی همچنین نشستی با کریستالینا جورجیاوا، مدیرکل صندوق جهانی پول داشت و این مقام بین‌المللی به میقاتی گفت، قصد کمک به لبنان برای عبور از رکود کنونی را دارد. طرح همکاری فرصتی است که باید با طرف‌های مربوطه اجرا شود تا به حل مناسبی دست یابد.

میقاتی همچنین با عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر ملاقات کرد. بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت، سیسی در دو دیدار جداگانه با میقاتی و عبدالحمید الدبیبه، رئیس‌جمهوری لیبی دیدار کرد. 

در این راستا، میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان امروز تماس‌هایی را با هدف حل و فصل پیامدهای بحران به وجود آمده با ریاض ادامه داد.

عون با میقاتی درباره نتایج تماس‌هایش با مسؤولان بین‌المللی شرکت‌کننده در اجلاس گلاسکو رایزنی کرد.

روابط لبنان با کشورهای حاشیه خلیج فارس به دلیل انتقادات وزیر اطلاع‌رسانی این کشور از جنگ یمن تیره شده است.

امروز میقاتی با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه هم دیدار می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha