• سه‌شنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۰ / ۰۲:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400081107749

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

میکروچیپ‌ها موانعی برای پرش اسب‌های اصیل خراسان شمالی

 میکروچیپ‌ها موانعی برای پرش اسب‌های اصیل خراسان شمالی
عکس تزیینی است

ایسنا/خراسان شمالی عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ کجای دنیا دو نوع شناسنامه برای اسب مشخص نمی‌کنند، اما در کشور ما فدراسیون سوارکاری برای اینکه از رانت و درآمدی بهره‌مند شود، میکروچیپ دوگانه می‌گذارد.

محمد وحیدی، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه یک میکروچیپ را جهاد کشاورزی و دیگری را فدراسیون برقرار می‌کند، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی این امر به طور قانونی به عنوان متولی از جایگاه قانونی خود دفاع نمی‌کند و سبب سوءاستفاده فدراسیون از فرصت ایجاد شده می شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل مشاهده می‌کنیم با دستکاری ژنوم اسب،  مافیایی در این صنعت شکل می گیرد و اسب ناخالص را بعضا به عنوان نژاد اصیل در دنیا معرفی می‌کند که اثرات منفی در سطح دنیا دارد و موجب رکود تولید اسب‌های اصیل می‌شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه مافیایی که در فدراسیون سوارکاری وجود دارد به خاطر دست‌های پشت پرده، اسب‌های غیر ورزشی را به نام ورزشی، وارد کشور کرده و با قیمت‌های بالا به فروش می‌رساند.

وحیدی اظهار کرد: پرورش‌دهندگان بومی، برغم‌ بی مهری‌ها و عدم حمایت‌های لازم در تلاش هستند تا نژاد خالص را حفظ کنند.

دنیا روی نژاد اسب ایرانی حساب باز کرده است
 میکروچیپ‌ها موانعی برای پرش اسب‌های اصیل خراسان شمالی

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی گفت: دنیا روی نژاد اسب ایرانی از جمله اسب ترکمن در خراسان، اسب کاسپین در مازندران، اسب کرد و عرب سیستان و… حساب باز کرده و سرمایه‌گذاری در این صنعت می‌تواند بازار خوبی برای کشور ما باشد.

وحیدی تاکید کرد: نژاد اسب اصیل ایرانی می‌تواند برترین رتبه‌ها را در مسابقات کسب کند و در رشته سوارکاری یک فرصت طلایی برای سوارکار محسوب می‌شود.

 عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر وارد کردن اسب بدون اصل و نژاد، میدان تاخت و تاز این صنعت پر سود را به مافیا داده و عدم حمایت از پرورش‌دهندگان اسب ایرانی، این سودجویی‌ها را برای واردکنندگان بیشتر از گذشته کرده است.

وحیدی در پایان تصریح کرد: سرمایه‌گذاری روی صنعت پرورش اسب در سطح ملی و جهانی می‌تواند برای کشور سودآور باشد؛ به فرض مثال در حال حاضر برخی از اسب‌های ایرانی به لحاظ زیبایی و برخی به لحاظ ویژگی های خاص در مسابقات پرش، سوارکاری، سرعت و یا مقاومت دارای قابلیت هستند.

 میکروچیپ‌ها موانعی برای پرش اسب‌های اصیل خراسان شمالی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha