• سه‌شنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400081107792
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس کانون وکلای اردبیل اعلام کرد:

جوسازی کاذب علیه وکلا پسندیده نیست

جوسازی کاذب علیه وکلا پسندیده نیست

ایسنا/اردبیل رئیس کانون وکلای استان اردبیل گفت: جوسازی کاذب علیه وکلا پسندیده نیست و ضروری است متولیان امر با این اقدام ناشایست برخورد کنند.

رضا زرعی ۱۱ آبان در نشست با وکلا در کانون وکلای اردبیل اظهار کرد: ۵۰۰ وکیل عضو کانون هستند و ۱۰۰ نفر کارآموز نیز در این مجموعه مشغول فعالیت بوده و تلاششان بر این است تا مدافع حق و حقوق مردم و گروه‌های مختلف باشند.

وی به افزایش هزینه دادرسی از ۱.۵ درصد به چهار درصد توسط قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: افزایش هزینه دادرسی هیچ نفعی برای وکلا ندارد و این مبلغ به حساب قوه قضائیه واریز می‌شود و در آن تخفیفی قائل نشده و به صورت دقیق مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

رئیس کانون وکلای استان اردبیل تصریح کرد: مردم نباید این مبلغ پرداختی را به حساب وکلا بگذارند در حالی که وکلا با کمترین دریافتی از پرونده‌ها سعی می‌کنند تا در جهت حفظ آبرو و احقاق حق افراد گام‌های مؤثری را بردارند.

زرعی به فعالیت کانون وکلا در ارتباط با خدمات وکیل تسخیری و معاضدتی افزود: در قانون برای افراد فاقد تمکن مالی پیش‌بینی انتخاب وکیل به صورت معاضدتی در نظر گرفته شده اما در وکالت تسخیری منابع مالی مورد هدف نیست بلکه الزام به انتخاب وکیل در بررسی پرونده از سوی قاضی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: دولت از بابت وکالت تسخیری و معاضدتی ریالی را به وکلا پرداخت نمی‌کند و از این بابت برخی جوسازی‌های غیرمنصفانه‌ای را علیه وکلا شاهد هستیم که بنده آمادگی مناظره با مسئولان قوه قضائیه و دادگستری را در استان دارند.

زرعی اضافه کرد: وکلا به هیچ وجه به پرونده‌ها نتیجه‌گرا و نگاه مادی نمی‌نگرند بلکه سعی و تلاششان بر این است تا دفاع جانانه‌ای را از افراد محق انجام داده و به نوعی حیثیت افراد را حفظ کنند و مدافع حق و حقوق طرفین دعوا باشند.

وی بیان کرد: ما در کانون نسبت به ارائه مشاوره، اقدامات پیشگیرانه و همچنین برقراری صلح تلاش می‌کنیم ولی به هیچ وجه فعالیت وکلا در این زمینه جز آمارها به حساب نمی‌آید.

زرعی ضرورت فرهنگسازی در حوزه وکالت و مراجعه به وکیل را به عنوان امین و فرد مورد اعتماد یادآور شد و ادامه داد: بارها ما از طریق وکلا مشاوره‌هایی را برای زوجین انجام دادیم تا مانع از رخداد طلاق شده و در این زمینه بهتر است صدا و سیما و رسانه‌ها نیز به جای تخریب وکیل و مخدوش کردن چهره آنها همواره مدافع حق و حقوق وکلا باشند.

وی به فعالیت ۱۴ ساله کانون وکلای استان اشاره کرد و گفت: در همه زمینه‌ها کانون با یک ترکیب پنج نفره در استان‌ها سعی دارد تا فعالیت‌های انجام شده را اعم از وکالت عمومی و خصوصی انجام داده و در ارتقا فعالیت‌ها نقش‌آفرینی کنند.

رئیس کانون وکلای استان اردبیل تنها راه حضور در کسوت وکالت را شرکت در آزمون سراسری و گذراندن دوره‌های کارآموزی و سنجش صلاحیت بیان کرد و افزود: افراد با مدرک لیسانس و سن بالای ۲۵ سال می‌توانند در این زمینه ورود پیدا کرده و شرایط مطلوبی را برای خدمات‌رسانی مهیا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha