• سه‌شنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400081108103
  • خبرنگار : 50180

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

نمی‌شود برای "کشت پاییزه" در نقاط مختلف کرمانشاه یک نسخه واحد پیچید

نمی‌شود برای "کشت پاییزه" در نقاط مختلف کرمانشاه یک نسخه واحد پیچید

ایسنا/کرمانشاه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: نمی‌شود برای کشت پاییزه در نقاط مختلف استان یک نسخه واحد بپیچیم.

نوربخش حاتمی در گفت وگو با ایسنا، به بارندگی‌های چند روز گذشته در سطح استان اشاره کرد و گفت: این بارش‌ها اگرچه در برخی از مناطق شمالی استان و در منطقه اورامانات در حد قابل قبولی بوده، اما در اغلب نقاط استان تاکنون بارش موثری پاییزی و در اصطلاح عامیانه "پَلِه" نداشته ایم.

حاتمی گفت: از کشاورزانی که هنوز کشت پاییزه خود را انجام نداده اند درخواست می شود قبل از کشت حتما با کارشناسان مستقر در مراکز جهاد کشاورزی در دهستان‌ها مشورت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به برخورداری استان از اقلیم های متفاوت آب وهوایی، نمی‌توان برای کشت پاییزه در نقاط مختلف استان یک نسخه واحد پیچید، لذا کشاورزان باید کشت های پاییزه خود را با مشورت کارشناسان مستقر در مراکز جهاد کشاورزی انجام دهند تا در پایان فصل برداشت با افت عملکرد ناشی از تنش خشکی مواجه نشوند.

 حاتمی اشاره‌ای هم به پیش‌بینی‌های هواشناسی در خصوص شروع دیرهنگام بارش‌های پاییزی داشت وگفت: بر مبنای همین پیش‌بینی‌ها که محقق هم شده از کشاورزان خواسته بودیم کشت پاییزه را در اراضی خود نسبت به سنوات معمول به تعویق بیاندازند، لذا آن دسته از کشاورزانی که به توصیه‌ها بی‌توجه بودند، در پی بارش‌های اندک رخ داده در استان با بدسبزی اراضی زیر کشت رفته خود و نهایتا افت عملکرد مزارع مواجه خواهند شد.

وی سپس از کشاورزان خواست تا حتما نسبت به بیمه کردن اراضی خود اقدام کنند تا در صورت وقوع خشکسالی منبعی برای حمایت از خود داشته و خیلی متضرر نشوند.

حاتمی گفت: امسال پیش بینی شده 550 هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت پاییزه برود که عمده آن شامل حدود 390 هزار هکتار به کشت گندم و مابقی به کشت محصولاتی مثل جو، نخود و ... اختصاص پیدا خواهد کرد.


 انتهای پیام

 
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha