• سه‌شنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400081108268
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۱ آبان

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۱ آبان

بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص عملکرد رئیس وقت ستاد ملی مقابله با کرونا/ جنجال بر سر واکسن کرونا در مجلس/ موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از عملکرد دولت درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی/ قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص قطع برق و خاموشی‌های اخیر و... از جمله مهمترین اخبار امروز (سه‌شنبه) یازدهم آبان ماه ۱۴۰۰ مجلس است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و بررسی عملکرد رییس جمهور سابق در ستاد ملی مقابله با کرونا، تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد دولت در ارز  ۴۲۰۰ و... در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

قبل از شروع نشست علنی هم امیرحسین بانکی پور رییس کمیسیون ویژه بررسی طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ارائه توضیحاتی درباره این قانون پرداخت که روز گذشته به تایید شورای نگهبان رسیده است.

در همین رابطه رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: با تصویب این قانون منافع خانواده ها در اولویت قرار گرفته است. در این قانون خانواده ها در اولویت تسهیلات مسکن، مشوق های اقتصادی، تسهیلات آموزشی و شغلی قرار می گیرند و در یک جمع بندی می توان گفت حمایت از خانواده و مادران در سیاست گذاری های فرهنگی و اجتماعی کشور در اولویت خواهد بود.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۱ آبان

۲۳۰ نماینده مجلس در بیانیه‌ای از سازمان صدا و سیما، مدیران و خبرنگاران این سازمان به خاطر واکنش و اطلاع رسانی «سریع» رسانه ملی در ماجرای حمله سایبری به سامانه توزیع بنزین تشکر کردند که متن این بیانیه توسط علی کریمی فیروزجایی در جلسه علنی قرائت شد.

ناطقین مجلس

بشیری: شفافیت از مطالبات مردم به خصوص جوانان است

سرمدی: قید محرمانه را از اموال مسئولان بردارید

رضازاده: هماهنگی فعلی سه قوه بعد از انقلاب کمتر دیده شده است

قاسمی پور: تا کی باید شاهد استفاده از رانت در انتصابات باشیم؟

***

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۱ آبان

در ادامه جلسه علنی امروز، نمایندگان گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص عملکرد رئیس وقت ستاد ملی مقابله با کرونا (رئیس جمهور سابق)در راستای اجرای ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را بررسی کرده و در نهایت با ارجاع این گزارش به قوه قضاییه موافقت کردند.

بعد از قرائت این گزارش نماینده خمینی‌شهر تذکری درباره واکسیناسیون مطرح کرد که همین باعث شد جو مجلس شورای اسلامی برای دقایقی متشنج شود.

محمدتقی نقدعلی با استناد به اصل سوم قانون اساسی گفت: عده‌ای از نمایندگان در نامه‌ای به عین‌اللهی وزیر بهداشت سه سوال را مطرح کردند اول این‌که مبنای تزریق ۸۰ میلیون دوز واکسن در کشور چگونه تعیین شده و چه‌طور براساس سن، جنسیت و افراد بوده است؟ سوال دوم این‌که به چه دلیلی واکسن به افراد زیر ۱۸ سال تزریق شده و چه دلیل علمی داشته است؟ و سوال سوم هم این است که مگر نه این‌که رئیس جمهور بیان کرده که باید تزریق واکسن اقناعی باشد پس چرا این کار صورت نمی‌گیرد؟.

تذکر نقدعلی واکنش جواد کریمی قدوسی را در پی داشت که با حضور در مقابل صندلی او گفت که زدن واکسن کرونا موضوعی است که به تایید مقام معظم رهبری رسیده همه باید واکسن بزنند لذا زدن حرفی غیر از این از پشت تریبون مجلس شورای اسلامی درست نیست.

همین صحبت‌های کریمی قدوسی تبدیل به بگو و مگویی بین نقدعلی و قدوسی شد آنها برای لحظاتی صدایشان را بلند کرده و با صدای بلند سعی در اقناع یکدیگر می‌کردند تا جایی که نقدعلی گفت که حرف من واکسن نزدن نیست بلکه باید مردم را اقناع کرد.

محمدرضا صباغیان نماینده بافق و مهریز هم با بیان این‌که گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره عملکرد ستاد مقابله با کرونا در دولت سابق کامل نیست، گفت که پروتکل‌های بهداشتی‌ در برخی از مراسم‌های مذهبی رعایت نشده که در این گزارش نیامده است. دو هفته قبل در مشهد در صحن‌های حرم امام رضا (ع) جای سوزن انداختن نبود و خیابان‌های اطراف پر از جمعیت بود.

همچنین جلیل میرمحمدی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان از طرح اظهارنظرهایی مثل ضد واکسیناسیون کرونا در مجلس انتقاد کرد و گفت که مجلس باید همراه با دولت بحث واکسیناسیون را دنبال کنند.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۱ آبان

در جریان جلسه علنی، جبار کوچکی نژاد نماینده رشت درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد دولت در اجرای قانون تامین کالای اساسی مردم و تخصیص ارز ۴۲۰۰ و ارز نیمایی و قوانین  حقوق و دستمزد را مطرح کرد که نمایندگان با این درخواست موافقت کردند.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۱ آبان

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هم گزارش این کمیسیون در خصوص قطعی برق و خاموشی‌های تابستان سال گذشته را قرائت کرد و ضمن تاکید بر مشکلات و تبعاتی که قطعی برق و خاموشی‌های اخیر برای کشور ایجاد کرد، عواملی چون استخراج رمزارز، عدم پرداخت مطالبات نیروگاه‌های بخش خصوصی و عدم اقدام نسبت به تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی را از جمله علل این خاموشی‌ها عنوان کرد.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۱ آبان

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی به عنوان نماینده متقاضیان تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد: وضعیت بورس اسف بار است، میلیونها سهامدار امروز منتظر تصمیم مجلس برای پیگیری حقوق آنها و برخورد با اشخاصی هستند که اعتماد آنها را سلب کرده اند.

پس از توضیحات لارگانی نمایندگان به این طرح رای مثبت دادند.

نمایندگان همچنین به منظور تامین نظر شورای نگهبان لایحه نحوه کمک های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را اصلاح کردند.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

علیپور: مجلس باید تکلیف خود را با مسئولان صنعت برق روشن کند

ویس کرمی: تحقیق و تفحص از وزارت نیرو را دنبال می‌کنیم

مصری در پاسخ به دلخوش: کمیسیون انرژی با تشکیل کارگروهی علت گرانی قبوض برق را بررسی کند

تقی‌پور: طرح حمایت از حقوق کاربران به دنبال محدودیت اینترنت نیست

درخواست نماینده رودبار از قوه قضائیه برای رسیدگی به کارخانجات تعطیل شده در این منطقه

گیلانی: خودخواهی عده‌ای باعث ظلم به کارکنان اداره بهداشت گتوند و شوشتر شده است

درخواست سنگدوینی از رئیس‌جمهور و هیات دولت برای سفر به استان گلستان

بدری: تبعیض در پرداخت حقوق‌ها در دولت انقلابی قابل قبول نیست

آصفری: وعده دادید که قیمت مواد لبنی ۱۰ درصد کاهش یابد

مقتدایی: اقدامات مجلس به اطلاع عموم مردم برسد

نجابت: دولت مردمی باید تصمیمات شجاعانه بگیرد

صالحی: پاداش فرهنگیان بازنشسته سال ۹۹ سریع‌تر پرداخت شود

انتقاد تند سلیمی از هدیه « ماسک» کره جنوبی

***

در بخشی از جلسه امروز، عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس از وزارت آموزش و پرورش خواست که حادثه مدرسه علی آباد کتول را به جد رسیدگی کند تا از تکرار چنین حادثه ای در سایر مدارس پیشگیری شود.

در پایان هم روح الله متفکرآزاد، عضو هیئت رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۱۴:۳۰

مجلس معافیت دوبرادری را تصویب کند