• سه‌شنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1400081108404
  • خبرنگار : 71658

گلایه نخست‌وزیر بنگلادش از شکست جهانی برای سازگاری با تغییرات اقلیمی

گلایه نخست‌وزیر بنگلادش از شکست جهانی برای سازگاری با تغییرات اقلیمی
عکس: خبرگزاری آناتولی

"شیخ حسینه"، نخست وزیر بنگلادش از شکست رهبران جهانی در محافظت مؤثر از جهان در برابر تأثیرات نامطلوب تغییرات آب و هوایی ابراز تاسف کرد.

به گزارش ایسنا، حسینه روز گذشته (دوشنبه) خطاب به بیست و ششمین جلسه کنفرانس احزاب COP۲۶ (کوپ ۲۶) حاکم بر کنوانسیون چارچوب سازمان ملل درباره تغییرات اقلیمی که در شهر گلاسگو اسکاتلند در حال برگزاری است، گفت: کشورهای توسعه یافته باید تعهد خود را مبنی بر تامین مالی سالانه ۱۰۰ میلیارد دلاری در حوزه تغییرات اقلیمی با تخصیص نیمی از آن برای سازگاری و نیمی دیگر برای کاهش اثرات مخرب این تغییرات، انجام دهند.

حسینه که ریاست مجمع ۴۸ نفره "گردهمایی آسیب‌پذیران اقلیمی" (CVF) را نیز بر عهده دارد، با تاکید بر فقدان منابع مالی کافی و اراده سیاسی قوی به عنوان موانع اصلی، افزود که اقدامات جهانی برای سازگاری با تغییرات آب و هوایی نقش موثری ایفا نکرده است.

اجلاس سران بیست و ششمین جلسه این کنفرانس تحت عنوان «اقدام و همبستگی – دهه بحرانی»، توسط بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا تشکیل شد.

حسینه همچنین از رهبران کشورهای توسعه یافته خواست تا با انتقال فناوری های سبز و پاک با هزینه ای مقرون به صرفه، از کشورهای آسیب پذیر در برابر تغییرات آب و هوایی حمایت کنند.

وی با تاکید بر کاشت گیاهان در جهت سازگاری با تغییرات اقلیمی، افزود که بنگلادش در سال جاری میلادی (۲۰۲۱) ۳۰ میلیون نهال خواهد کاشت.

اجلاس COP۲۶ تا ۱۲ نوامبر با حضور جمعی از متخصصان و برگزاری نشست ها و رویدادهای جانبی متعدد ادامه خواهد داشت که همگی به دنبال یافتن راهکارهایی برای کاهش گرمایش جهانی تا سطح ۱.۵ درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین های صنعتی هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، بیش از ۲۵ هزار نماینده نزدیک به ۲۰۰ کشور جهان در کنفرانس گلاسگو حضور دارند که در دو روز اول این کنفرانس جلساتی با حضور حدود ۱۲۰ رهبر جهان برگزار می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha