• چهارشنبه / ۱۲ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400081208882
  • خبرنگار : 50223

معاون استاندار عنوان کرد

تقویت راهکارهای فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی در کهگیلویه و بویراحمد

تقویت راهکارهای فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت:راهکارهای فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی در استان تقویت شوند.

سید جواد هاشمی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان یکی از شاخص های ارزیای برای رشد و توسعه را ترویج و ارتقاع فرهنگ مطالعه، مانوس بودن با کتاب و کتابخوانی دانست و افزود: کتاب و کتاب خوانی عنصر روشنگری، هدایت کننده، رشد آفرین در جامعه و زندگی است و تحت هر شرایطی نباید از آن غافل شد. 

وی اظهار کرد: به دنبال این باشیم که روش ها و راهکاری ارتقاع فرهنگ مطالعه، کتاب و کتابخوانی احصاء و تقویت شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، ایجاد انگیزه مردمی، فراهم کردن بسترها و امکانات برای تقویت و تعالی مبانی فکری و اعتقادی با فرهنگ مطالعه را یک وظیفه همگانی دانست و برلزوم ایجاد انگیزه وعلاقه به مطالعه با روش ها و راهکارهای عملی در گسترش فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد.

هاشمی میزان توجه به مطالعه و کتاب خوانی را نشانه رشد فرهنگی و ملی بیان کرد و اظهار داشت: بررسی و نقد مطالعه، کتاب و کتابخوانی و تولید محتوا و برنامه های تشویقی مورد توجه قرار بگیرد.

وی، حمایت از مولفان، نویسندگان و ناشران را ضروری دانست و گفت: دستگاه های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه ها در انجام تبلیغات، تقویت و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برنامه داشته باشند و تلاش کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افت سرانه مطالعه و کتاب و کتابخوانی در شرایط کرونایی کنونی عنوان کرد: دسترسی آسان به کتاب، تقویت فعالیت های انجمن های کتاب و کتابخوانی و به روز کردن منابع کتابخانه ها می تواند شرایط را بهتر کند.

هاشمی، هرگونه هزینه برای تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی را سرمایه گذاری دانست و بیان کرد: هر جامعه ای که در جستجوی مسیر پیشرفت و تعالی است، باید برای کتاب و کتابخوانی سرمایه گزاری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha