• چهارشنبه / ۱۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400081208934
  • خبرنگار : 71660

اولین سفر رسمی هیات پارلمان اروپا به تایوان

اولین سفر رسمی هیات پارلمان اروپا به تایوان

تایوان امروز (چهارشنبه) با استقبال از سفر اولین هیات پارلمانی اروپا به این جزیره خودگردان، این سفر را مهم و تازه‌ترین اقدام خود به سمت روابط قوی‌تر با اروپا در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان تایپه و پکن خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تایوان که چین آن را بخشی از سرزمین خود می‌داند، به جز واتیکان با هیچ کشور اروپایی روابط دیپلماتیک رسمی ندارد، اما مایل به تعمیق روابط با دموکراسی‌های اتحادیه اروپاست.

در بیانیه وزارت امور خارجه تایوان آمده است: این هیات اولین هیات رسمی است که پارلمان اروپا در تاریخ به تایوان اعزام کرده که از اهمیت زیادی برخوردار است.

در این بیانیه همچنین آمده است که این هیات به رهبری رافائل گلوکسمان، نماینده فرانسوی پارلمان اروپا، درباره تهدیدات پیچیده از جمله اطلاعات نادرست و حملات سایبری با مقامات تایوان گفت‌وگو خواهد کرد. این دیدار سه روزه توسط کمیته پارلمان اروپا درخصوص مداخله خارجی مانند اطلاعات نادرست در فرآیندهای دموکراتیک سازماندهی شده است.

دفتر ریاست جمهوری تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد، دولت تجارب خود را در مواجهه با چالش‌هایی از جمله نفوذ خارجی با این هیات به اشتراک خواهد گذاشت.

گلوکسمان، نماینده فرانسوی پارلمان اروپا در بیانیه‌ای پیش از عزیمت به تایوان گفت: تجربه تایوان در مقابله با حملات مکرر و پیچیده از طریق مجهز کردن کل جامعه و بدون محدود کردن دموکراسی آن، منحصر به فرد است.

تسای اینگ-ون‌، رئیس جمهوری تایوان نسبت به افزایش تلاش‌های چین برای به دست آوردن نفوذ در این جزیره دموکراتیک هشدار داده و از سازمان‌های امنیتی خواسته است تا با چنین نفوذی از جانب چین مقابله کنند.

سفر قانون‌گذاران اتحادیه اروپا پس از آن صورت می‌گیرد که جوزف وو، وزیر امور خارجه تایوان، ماه گذشته سفری بی‌سابقه به اروپا داشت که طی آن خشم پکن را برانگیخت.

ماه گذشته، پارلمان اروپا قطعنامه‌ای غیرالزام‌آوری از جمله بررسی توافقنامه سرمایه‌گذاری دوجانبه را برای تعمیق روابط با تایوان تصویب کرد. این هیات قبل از دیدار با رئیس جمهوری تایوان، با سو تسنگ-چانگ، نخست وزیر تایوان دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha