• چهارشنبه / ۱۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400081209010
  • خبرنگار : 71592

نگرانی سازمان ملل و اروپا از اعلام وضعیت فوق‌العاده در اتیوپی/آمریکا به اتباعش هشدار داد

نگرانی سازمان ملل و اروپا از اعلام وضعیت فوق‌العاده در اتیوپی/آمریکا به اتباعش هشدار داد

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دبیرکل سازمان ملل بابت وضعیت اتیوپی و اعلام حالت فوق العاده در این کشور ابراز نگرانی کردند. همزمان دولت آمریکا از شهروندانش خواست اتیوپی را ترک کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت، وی بابت تشدید خشونت در اتیوپی و اعلام حالت فوق العاده توسط دولت فدرال ابن کشور به شدت نگران است.

وی افزود، گوترش بارها خواستار توقف فوری اقدامات خصمانه، وصول بدون محدودیت کمک های انسانی و انجام گفتگوی ملی جامع برای حل بحران شده است.

جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در توییتی ضمن بیان اظهارات مذکور نوشت، اتحادیه با هرگونه اقدام جبهه مردمی آزادسازی تیگرای یا جبهه آزادسازی اورومو برای حمله یا محاصره آدیس آبابا مخالف است.

وی افزود، بسیج کردن مردم توسط دولت تنها کشور و ملت را به جنگ داخلی و فروپاشی می کشاند.

دولت فدرال اتیوپی روز سه شنبه در پی پیش روی شورشی های اقلیم تیگرای به سمت آدیس آبابا حالت فوق العاده اعلام کرد.

جنگ در شمال اتیوپی ۱۱ ماه پیش میان نیروهای فدرال این کشور و نیروهای متحد جبهه مردمی آزادسازی تیگرای که بر این اقلیم کنترل دارد، درگرفت. تاکنون هزاران تن در اثر این درگیری جان باخته و میلیون ها تن هم گریخته اند.

در پی آشوب و خشونت و اعلام حالت فوق العاده در اتیوپی، سفارت آمریکا در آدیس آبابا هم از اتباع خود در اتیوپی خواست کشور را ترک کنند.

این سفارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد، با تشدید درگیری‌های مسلحانه و ناآرامی‌ها در اقلیم‌های امهری، عفر و تیگرای، امنیت اتیوپی طی روزهای اخیر وخیم شده است.‌

این سفارتخانه در این بیانیه از شهروندان آمریکایی خواسته در سفر به اتیوپی تجدید نظر کنند و آن دسته از شهروندانی که در این کشور حضور دارند نیز برای خروج از آن آماده شوند.

براساس این بیانیه فعلا کارکنان سفارت آمریکا نمی توانند به خارج از آدیس آبابا سفر کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha