• چهارشنبه / ۱۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400081209045

استاندار فارس:

وضعیت فارس در زمینه اعتیاد و موادمخدر خوب نیست/ لزوم تهیه آمارهای دقیق

وضعیت فارس در زمینه اعتیاد و موادمخدر خوب نیست/ لزوم تهیه آمارهای دقیق

ایسنا/فارس استاندار فارس ضمن گلایه از عملکرد و اقدامات اجرایی شده در مبحث مبارزه با موادمخدر، تاکید کرد که وضعیت کنونی در حوزه مواد مخدر به هیچ وجه خوب و شایسته فارس نیست.

محمدهادی ایمانیه با تاکید براینکه اعتیاد در حوزه مسائل اجتماعی، از اولویت های مهم محسوب می شود و به این مبحث توجه ویژه‌ای خواهد شد، گفت: اعتیاد یکی از مشکلات اساسی کشور و به تبع آن فارس و زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری فارس، ایمانیه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر فارس، با تاکید براینکه نگاه ناامیدانه و تعارفات بی فایده، نمی تواند پاسخ مناسبی به کمبودها و کاستی های این حوزه باشد، خواستار ورود جدی همه دستگاه‌های مسئول به موضوع اعتیاد و مبارزه با موادمخدر شد.

او با اشاره به اینکه همه اعضای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان فارس باید با نگاه مثبت و طرح و برنامه برای انجام تکالیف قانونی وارد میدان شوند، افزود: به هیچ وجه نباید احساس بن بست در نگاه متصدیان و مسیولان نسبت به موضوع اعتیاد وجود داشته باشد.

استاندار فارس تصریح کرد که پس از تلاش یکساله، فارس باید در همه شاخص ها، نسبت به متوسط کشور وضعیت مناسب تری داشته باشد.

وی با بیان اینکه کمیته ای علمی برای تصمیم سازی در حوزه مبارزه با موادمخدر باید تشکیل شود، ادامه داد: از تجربیات و دانش مجموعه ها و استان های دیگر در این زمینه باید بهره برد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه گسترش اعتیاد به مواد مخدر، از برنامه‌های جدی استکبار جهانی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: باید با کارآمدی در حوزه مبارزه با موادمخدر دسیسه های استکبار را بی اثر کنیم.

ایمانیه با اشاره به اینکه خیرین استان فارس مشارکت بسیار بالایی در مسائل اجتماعی دارند، اضافه کرد: اگر وضعیت گسترش اعتیاد به مواد مخدر برای مردم تشریح شود، خیرین و نیک اندیشان به کمک نهادهای مسئول خواهند آمد.

استاندار فارس، نبود آمارهای دقیق در حوزه اعتیاد را از آسیب‌های مهم در این حوزه دانست و تاکید کرد: باید با تهیه آمارهای دقیق این مشکل رفع شود؛ زیرا وجود آمارهای صحیح مقدمه برنامه ریزی مناسب برای مقابله با موادمخدر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha