• چهارشنبه / ۱۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400081209390
  • خبرنگار : 71620

گزارش ایسنا از جلسه مشترک فراکسیون محیط زیست مجلس با شهردار تهران

گزارش ایسنا از جلسه مشترک فراکسیون محیط زیست مجلس با شهردار تهران

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس درنشست مشترکی با شهردار تهران به ممنوعیت کاشت چمن، توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقلی و تلاش برای کاهش آلودگی صوتی، نوری و هوایی اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، جلسه مشترک فراکسیون محیط زیست مجلس با شهردار تهران در خصوص مسایل زیست محیطی و ترافیکی پایتخت عصر روز سه شنبه(۱۱ آبان) برگزار شد.

سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در خصوص مسائل زیست محیطی و ترافیکی پایتخت با انتقاد از وضعیت فضای سبز در تهران گفت: متاسفانه در حوزه فضای سبز شهری گونه‌های عجیب و غریب و بی‌ربط توسط پیمانکاران وارد و در تهران کاشته می‌شود در حالی که باید از گونه‌های بومی استفاده شود.

نماینده مردم تهران افزود: فرو نشست‌های کشور نشان از فشار بسیار زیاد بر سفره آب‌های زیرزمینی است.

وی شهرداری تهران را به هدر دادن آب شهری متهم کرد و گفت: متاسفانه برای آبیاری فضای سبز در برخی مناطق از آب چاه‌ها استفاده می‌شود و این آبیاری نیز در بدترین زمان ممکن یعنی اوج گرما صورت می‌گیرد.

چمن کاری به طور جدی در تهران ممنوع شود

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس تاکید کرد: باید چمن کاری به طور جدی در تهران ممنوع شود چرا که عملاً چمن‌ها فقط آب‌بر بوده و هیچ خاصیتی ندارد.

رئیس فراکسیون محیط زیست به آلودگی نوری در پایتخت اشاره و تاکید کرد: مشخص نیست چه ضرورتی وجود دارد که درختان برخی مناطق را نورانی می‌کنند در حالی که با این اقدام علاوه بر اسراف در بحث انرژی، اکوسیستم‌های شهری را نیز بر هم می‌زنند.

رفیعی موضوع آلودگی صوتی را نیز یکی از مشکلات پایتخت دانست و گفت: حتما باید حد مجاز آلودگی صوتی برای تهران با کمک سازمان حفاظت محیط زیست تعریف شود چرا که آلودگی صوتی به زودی مانند آلودگی هوا به معضل کلانشهر تهران تبدیل خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مورد اتوبوس‌های پایتخت گفت: متاسفانه اتوبوس‌های پایتخت بسیار قدیمی و فرسوده هستند. از سوی دیگر در حالی که چند شرکت خودروساز داخلی وجود دارد که توان تولید اتوبوس‌های برقی با استانداردهای روز دنیا را دارند چرا باید به تکنولوژی ۲۵ سال پیش بازگردیم و همچنین اتوبوس‌های دیزلی وارد ناوگان تهران شود.

گزارش ایسنا از جلسه مشترک فراکسیون محیط زیست مجلس با شهردار تهران

ضرورت توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقلی در شهر تهران

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس از نیاز شهر تهران به ۱۰ تا ۱۵ هزار دستگاه اتوبوس خبر داد و گفت: متاسفانه اتوبوس‌های تهران اورهال(اورهال یا بازآماد و بروزسانی به تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها، پتروشیمی، نیروگاه‌ها و سایر تجهیزات در شبکه گفته می‌شود, تعمیرات اساسی یا بازسازی، قبل از رسیدن دستگاه به یک حالت مشخص از شکست یا خرابی انجام می‌شود؛ این عملیات نقش پیشگیری از شکستگی، سوراخ شدن و حادثه و انفجار در تجهیزات پالایشگاهی را ایفا می‌کند.) نشده و تعداد زیادی نیز فرسوده و بی‌پلاک هستند. توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل ضروری است.  تهران به ۱۵۰۰ دستگاه واگن مترو  نیز نیاز دارد و بسیاری از مشکلات این بخش عملا حل نشده است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس تاکید کرد: بسیاری از مسایل حوزه حمل و نقل عمومی تهران در حد شعار باقی مانده و اقدام موثری برای حل آن‌ها طی سال‌های گذشته صورت نگرفته است.

در این نشست علیرضا زاکانی، شهردار تهران با اشاره به اینکه ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در تهران ساکن هستند و ۴ میلیون نفر نیز روزانه از اطراف تهران وارد این شهر می‌شوند، گفت: این میزان جمعیت نیاز به تمهیدات ویژه و اساسی دارد.

وی با اشاره به اینکه تهران باید شهر زیست پذیر، ایمن، آرام و با هویت باشد، گفت: در حوزه پسماندها هم برای پسماندهای ساختمانی، تر و خشک، بیمارستانی و صنعتی چهارچوب و برنامه هایی را دنبال می‌کنیم.

قرارداد ۱۷۵ دستگاه اتوبوس با ایران خودرو دیزل

شهردار تهران به موضوع اتوبوس‌های پایتخت اشاره کرد و گفت: حدود یک ماه و نیم قبل قرارداد ۱۷۵ دستگاه اتوبوس با ایران خودرو دیزل منعقد شده و ۱۱۰ دستگاه تاکنون تحویل گرفته شده و مابقی نیز در مسیر ورود است. از سوی دیگر به طور همزمان قرارداد ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی نیز با یکی از شرکت‌های داخلی بسته شده است. اما در این حوزه علی رغم وجود چند مجموعه همچنان توان تولید انبوه وجود ندارد و همزمان نیازمند واردات از خارج نیز هستیم تا بتوانیم نیاز خود را برطرف کنیم.

وی گفت: از ۵ هزار دستگاه اتوبوس تهران ۲۲۵۰ دستگاه اتوبوس فعال است و تا پایان سال ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیز با تغییر مخزن گاز و ۵۰۰ دستگاه نیز با اورهال کردن وارد ناوگان خواهد شد.

شهردار تهران افزود: در حوزه مترو نیز حدود ۸۵ درصد واگن‌های مترو تولید داخل است اما همچنان برای مابقی آن نیازمند واردات هستیم.
 

گزارش ایسنا از جلسه مشترک فراکسیون محیط زیست مجلس با شهردار تهران

 استفاده از موتورسیکلت‌ها و اتوبوس‌های برقی و تاکسی‌های برقی و هیبریدی در دستورکار شهرداری تهران

وی با اشاره به اینکه مجبوریم هم واردات داشته باشیم، هم پیش خرید داخلی انجام دهیم، افزود: استفاده از موتورسیکلت‌ها و اتوبوس‌های برقی و تاکسی‌های برقی و هیبریدی در دستورکار شهرداری تهران است.

زاکانی به ساماندهی کودکان کار و معتاد و زباله گردها اشاره کرد و گفت: ظرف ۳ تا ۶ ماه آینده چهره تهران را از ۲۱ هزار معتاد و ۴ هزار کودک خیابانی پاک می‌کنیم اما باید برنامه‌ریزی بلندمدت برای بازسازی افراد و بازگشت آنها به جامعه صورت گیرد که این کار در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.