• چهارشنبه / ۱۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1400081209418
  • خبرنگار : 71572

واکنش دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال به پرونده شکایت ویلموتس/ ساکت: آن موقع من کارمند اداری نبودم

واکنش دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال به پرونده شکایت ویلموتس/ ساکت: آن موقع من کارمند اداری نبودم

مدیرعامل سپاهان معتقد است در مورد تبلیغات محیطی باید باشگاه‌ها کارگروهی به همراه سازمان لیگ تشکیل دهند تا به نتیجه برسند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا ساکت، مدیرعامل سپاهان پس از برگزاری جلسه مدیران باشگاه‌ها با مدیران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اظها کرد: به نظرم یکی از جلسات ضروری و سازنده بود. همین که مدیران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در کنار عزیزان حضور داشتند و مطالب باشگاه‌ها را گوش کردند در پیش‌برد فوتبال تاثیرگذار است. بخشی از جلسه راجع به مجوز حرفه‌ای بود که شاید مهم‌ترین مسائل و رویکردهای فوتبال کشور است. خوشبختانه مسیر خوبی با اساتیدی مانند آقایان مصطفوی و آل اسحاق و... آغاز شده است.

او افزود: ما اولا کمیته دائمی مجوز حرفه‌ای در باشگاه داریم. ما برای فراهم کردن مدارکمان از آبان‌ سال گذشته کمیته تشکیل دادیم و هر ماه جلسه داشتیم تا مدارک تامین شود. مستحضر هستید که پارامترهای معینی دارد. خوشبختانه ما جزو اولین باشگاه‌هایی بودیم که مجوز حرفه‌ای را دریافت کردیم. البته این یک سکوی قدم به قدم است و اگر غفلت کنیم، سال بعد به مشکل می‌خوریم.

مدیرعامل سپاهان ادامه داد: بحث مهمی هم راجع به تبلیغات محیطی باشگاه‌ها داشتیم. می‌دانید سازمان لیگ براساس آیین‌نامه و کتاب سبزی که رابطه لیگ و باشگاه‌ها را مشخص می‌کند، عمل می‌کند. اگر قرار است تغییری در فرآیندها صورت بگیرد باید فرآیند اداری‌اش را طی کند. بعضی از دوستان ایده‌های جدیدی داشتند. این دلیلی نمی‌شود که یک شبه همه چیز را عوض کنیم. ما پیشنهاد کردیم که یک مجموعه تخصصی با حضور کارشناسان باشگاه‌ها و سازمان لیگ تشکیل شود و مباحث مربوط به تبلیغات محیطی را جمع‌بندی کنند. البته شرایط اقتصادی طوری است که مسائل درآمدزایی در فوتبال را دچار تنش کرده است.

ساکت گفت: ما معتقد هستیم که هر ۱۶ تیم باید به صورت منسجم و هماهنگ جلو بروند و هم‌دیگر را حمایت کنند. من یادم است چندین سال قبل که به جی لیگ (لیگ ژاپن) دعوت شده بودیم، آن‌ها اعلام می‌کردند که ما اکثر فضای تبلیغاتی را در اختیار خود باشگاه‌ها قرار دادیم به جز تبلیغات محیطی. چون در شهرهای مختلف، تیم‌های مختلفی با توانایی‌های مختلفی حضور دارد، این‌ها را مجزا نکرده بودند و سازمان لیگ این کار را انجام می‌داد. البته حق پخش تلویزیونی بحث مهمی است که باشگاه‌ها مطالبه‌گر آن هستند. همچنین موضوع پخش‌های اینترنتی هم مطرح است. ما در سپاهان شبکه سپاهان داریم که دیدارهای تمام رده‌های سنی از آن پخش می‌شود. در حوزه اینترنت هم باید قوانین حمایتی داشته باشیم.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که درآمد تبلیغات محیطی در زمان حضورش در فدراسیون فوتبال شفاف بوده یا نه، توضیح داد: آن زمان مصوبه سازمان لیگ این بود که مزایده برگزار شود وبه یک کارگزار واگذار شود. یکی، دو سال است که سازمان لیگ تدبیر متفاوتی کرده است و خودش این کار را مدیریت می‌کند که بد نیست. یعنی کل پکیج را در اختیار شرکت بیرونی قرار نمی‌دهد بلکه شرکت بیرونی زیر نظر سازمان لیگ کار می‌کند و پول‌ها به حساب سازمان لیگ واریز می‌شود. به نظرم این کار خوبی است. حالا این بحث که برخی باشگاه‌ها می‌توانند درآمد بیشتری داشته باشند، مبحثی است که امروز در این جلسه قرار شد راجع به آن صحبت کنند.

مدیرعامل سپاهان بیان کرد: ما تقدیر ویژه‌ای از آقای اسکوچیچ داشتیم چون آقای اسکوچیچ، آقای هاشمیان و همه اعضای کادر فنی تیم‌ملی تعامل خوبی با باشگاه‌ها دارند و به همه ورزشگاه‌ها می‌روند. این نقطه خوب و روشنی است که با همین مسیر امیدواریم به جام جهانی صعود کنیم.

ساکت در پایان در پاسخ به این سوال که آیا در جریان پرونده ویلموتس است، اظهار کرد: البته آن موقع من کارمند اداری نبودم و در قرارداد حضور نداشتم. در جریان جزئیاتش نیستم و عزیزانی که بودند این موضوع را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha