• چهارشنبه / ۱۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۳
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1400081209474
  • خبرنگار : 71506

نعمتی: کشتی تهران به خون تازه نیاز دارد/ انتقاد کردم ۴ ماه محروم شدم

نعمتی: کشتی تهران به خون تازه نیاز دارد/ انتقاد کردم ۴ ماه محروم شدم

دبیر هیات کشتی شهرستان بهارستان و مربی سازنده کشتی، خواستار ورود جدی رییس فدراسیون کشتی به اوضاع خراب کشتی پایتخت شد و مدعی شد: رییس هیات کشتی تهران کاری کرده که دیگر هیچ انگیزه‌ای برای مربیان سازنده باقی نمانده است.

کریم نعمتی در گفتگو با ایسنا، با انتقاد از  بی‌توجهی هیات کشتی تهران نسبت به مربیان سازنده، اظهار کرد: بیش از 7 سال است که رییس هیات تهران در مسند کار قرار دارد و ما در شهرستان بهارستان به همراه آقای دهقان نژاد کشتی‌گیرانی مثل حسن رحیمی، امیرحسین مقصودی، شایان جلیل زاده و...را تحویل کشتی ایران داده‌ایم و همیشه در تمامی رده‌های سنی ملی پوش داشته‌ایم. در استان همیشه جزو 3 تیم برتر بودیم و امسال نیز در انتخابی نوجوانان 2 نماینده داشتیم، اما رییس هیات تهران هیچوقت در این سال‌ها یک بار هم به باشگاه ما نیامد و هیچوقت ما را تشویق نکرد و یک خسته نباشید هم به ما نگفت، در مقابل تا توانستند مقابل ما سنگ‌اندازی کردند و به جز اختلاف چیزی ندیدیم.

دبیر هیات کشتی بهارستان، خاطرنشان کرد: وقتی حسین‌خانی به مسابقات المپیک اعزام شد، از او به عنوان نماینده کشتی تهران در المپیک و مربی‌اش قدردانی کردند اما وقتی حسن رحیمی در المپیک 2016 به مدال هم رسید و تنها مدال‌آور استان تهران در المپیک نام گرفت، رییس هیات هیچ قدردانی از رحیمی و دهقان‌نژاد نداشت و با وزارت ورزش نیز رایزنی نکرد و جایزه دهقان‌نژاد را به مربی تیم ملی پرداخت کردند.

وی با بیان اینکه شهرستان بهارستان با وجود استعدادهایی که در کشتی دارد، هیچگاه مورد حمایت هیات کشتی تهران نبوده است، گفت: برای مسابقات نونهالان فقط 3 سهمیه به ما دادند در حالیکه در سال 98 ما در استان سوم شدیم. بر همین اساس در نامه‌ای به هیات تهران خواستار افزایش سهمیه‌مان شدم که رییس هیات قبول نکرد اما پس از آن دیدیم که مثلا به اسلامشهر که آن‌ها نیز اندازه ما 3 سهمیه داشتند، به یکباره 14 سهمیه دیگر هم دادند. گفتیم چرا این کار را کردید پاسخ دادند از آنجا که اسلامشهر میزبان مسابقات کشتی ساحلی بوده، خواستیم آن‌ها را تشویق کنیم! هر چه ما اعتراض کردیم، نامه زدیم و تماس گرفتیم فایده‌ای نداشت. در روز مسابقات من از این موضوع انتقاد کردم و گفتم چرا هیات تهران نباید عادلانه و بر اساس موفقیت شهرستان، به آن‌ها سهمیه بدهد اما 4 ماه محروم شدم.

نعمتی افزود: بار کشتی در تهران بر روی دوش 3 منطقه شهریار با مربیگری قاسمی‌جو، بهارستان با مربیگری دهقان‌نژاد و بنده به عنوان کمک مربی و جنوب غرب تهران با مربیگری اکبر فلاح است و سایر نقاط هر از گاهی چهره هایی را معرفی می‌کنند  اما رییس هیات تهران با هر 3 این مناطق مشکل دارد و حمایتی نمی‌کند. مثلا به رییس هیات بهارستان زنگ زدند و گفتند مبلغی را بدهید می‌خواهیم از مقصودی و جلیل‌زاده تجلیل کنیم که ما قبول نکردیم گفتیم اگر بخواهیم خودمان پول بدهیم چرا به اسم شما تمام شود؟ بخاطر همین موضوع رییس هیات تهران با رییس هیات بهارستان مشکل پیدا کرد.

مربی سابق تیم ملی نونهالان با بیان اینکه در این سال‌ها چیزی به نام تجلیل از هیات‌های برتر تهران نداشتیم، گفت: مشخص نیست چرا به یکباره در سال 99 اسلامشهر را به عنوان هیات برتر تهران انتخاب کردند. مشخص نشد ملاک و سنجش هیات تهران برای انتخاب هیات برتر بر چه اساسی بود؟ متاسفانه مسئولان هیات کشتی تهران در برابر کوچکترین انتقاد، به تندی برخورد می‌کنند و تحمل هیچ انتقاد و خواسته‌ای را ندارند. هیات کشتی تهران امروز خواستار برگزاری جلسه با مربیان و مسئولان هیات‌های کشتی در تهران شد اما از کشتی شهریار هیچ دعوتی نکردند. آقای مهدی کابلی نیز که کمک آقای قاسمی‌جو است و به عنوان معلم آموزش و پرورش مشغول به فعالیت است، به عنوان نماینده شهریار در این نشست حاضر شد اما به دلیل مصاحبه انتقادی قاسمی‌جو، رییس هیات تهران خواستار خروج او از جلسه شده و عنوان کرده اصلا کشتی شهریار را قبول ندارد!

وی درباره راهکار برون رفت کشتی تهران از وضعیت فعلی، خاطرنشان کرد: متاسفانه عملکرد رییس هیات تهران دیگر چیزی از کشتی پایتخت باقی نگذاشته و لازم است رییس فدراسیون کشتی در اینباره ورود جدی داشته باشد. کشتی تهران به مدیری توانمند که به کشتی تهران تعصب داشته باشد نیاز دارد تا به روزهای اوج بازگردد. حرمت ها کمرنگ شده و کوچکترین انتقادی هم بکنیم دور و بری‌ها چه در فضای واقعی و چه در فضای مجازی به بدترین شکل حمله‌ور می‌شوند. ما در هیات کشتی بهارستان حرف و خواسته مان را به چه کسی باید بگوییم؟ مگر هیات تهران بالادستی ما نیست؟ پس چرا هر وقت خواسته‌ یا انتقادی داریم، متهم می شویم. 300 شاگرد در باشگاه کشتی بهارستان داریم اما هیات تهران کاری کرده دیگر هیچ انگیزه‌ای برای کار نمانده است. چند سال است به اعضای کمیته فنی دست نزده اند و اصلا کاری به شایستگی افراد ندارند. از فدراسیون کشتی و مجمع می‌خواهیم فردی را بیاورند که دلسوز کشتی تهران باشد و عادلانه و بدون تبعیض برخورد کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۲ ۱۹:۳۷

دربهارستان به دورستی وصادقانه کار شده است ولی از مسئولین هیچ گونه تشویقی نه به کشتی گیران ونه مربی انجام نشود (علی سلطانی)

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۱۲:۴۴

حق کشتی بهارستان رو هر سال میخورن