• پنجشنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400081309758
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام خبر داد:

تونل کبیرکوه تا دو سال آینده افتتاح می‌شود/ پیشرفت ۷۵ درصدی تاکنون

تونل کبیرکوه تا دو سال آینده افتتاح می‌شود/ پیشرفت ۷۵ درصدی تاکنون

ایسنا/ایلام مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام پیشرفت فیزیکی تونل کبیرکوه را ۷۵ درصد اعلام کرد و گفت: این پروژه تا دو سال دیگر تکمیل می‌شود.

"عبدالله بهادری" در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در تونل اصلی با ۴۷۵۰ مترطول، حفاری و کف برداری و ۱۰۰۰ متر لاینینگ( پوشش بتونی سقف و دیوارها) به انجام رسیده و ادامه عملیات لاینینگ، زیرسازی وروسازی و تکمیل جاده های دسترسی آن به سمت آبدانان و مورموری طبق قرارداد جدید آغاز شده است.

 وی با بیان اینکه پیمانکار  از سمت دره‌ شهرمشغول عملیات راهسازی، لاینینگ تونل‌های دسترسی مسیر به طول  ۱۸۵۰ متر است، گفت: این عملیات به خاطر پیشبینی لاین سبقت اکثراً به صورت سه خطه حفاری شده اند.

مدیرکل راه وشهرسازی استان پیشرفت فیزیکی پروژه تونل کبیرکوه را در مجموع ۷۵ درصداعلام کرد و  تصریح کرد: هدف از اجرای تونل کبیرکوه، حذف گردنه‌های پرخطرمحور دره‌شهربه آبدانان و دربلندمدت احداث راه ارتباطی جنوب وشمال استان وهمچنین ارتباط استان‌های مرکزی به مرزهای غربی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان دربحث اهمیت احداث این تونل گفت: تونل کبیرکوه از چند لحاظ چه سطح استان و چه در سطح ملی از اهمیت بالایی بر خوردار است، این تونل گردنه سخت گذر کبیر کوه بین شهرستان های دره شهر و آبدانان با نزدیک به۱۸۰ پیچ و قوص پرحادثه را حذف کرده  و دسترسی شهرستان های شمال وجنوب استان و حتی درآینده با از طریق راه ارتباطی سیروان- بدره و سایر پروژه های راه سازی دیگر تردد بین استانهای کرمانشاه به خوزستان را تسهیل و کوتاهتر میکند. 

بهادری ادامه داد: همچنین به عنوان یک راه عمود بر راه‌های موازی دیگر دسترسی استان‌های مرکزی به مرزهای غربی نظیر مرز چیلات را امکان پذیرمی سازدکه از این نظر به لحاظ پدافند غیرعامل از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: پس از پایان عملیات لاینینگ تونل نصب تأسیسات روشنایی و تهویه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کلنگ این پروژه در سال ۱۳۸۹ به زمین زده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha