• پنجشنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400081309882
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام:

آمریکا امروز در پنجه مقاومت اسلامی اسیر است

آمریکا امروز در پنجه مقاومت اسلامی اسیر است
عکس خبر آرشیوی است

ایسنا/اصفهان یک استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: آمریکا امروز در پنجه مقاومت اسلامی اسیر است و دشمنی آمریکا با ملت ایران از جنس دشمنی فرعون با حضرت موسی(ع) است.

حشمت الله قنبری، امروز(پنجشنبه_ ۱۳ آبان)در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز در اصفهان، اظهار کرد: در طول حیات انسان رخدادهای مهم و عبرت آموزی از روی می دهد به طوری که جبهه حق با باطل روبرو می شود. وقتی به فرعون خبر دادند که از بنی اسرائیل فرزندی به دنیا می آید او فرمان کشتن آن طفل را صادر کرد، اما اراده حق تعالی بر آن قرار گرفت که حضرت موسی (ع) بر موج آب وارد قصر حکومتی فرعون و بعدها پیامبر خدا شود و اقتدار نظام سلطه را با چالش مواجه کند.

وی افزود: در سالروز همان روزی که موسی نجات پیدا کرد فرعون در زیر امواج آبهای سنگین دفن شد تا اراده الهی ثابت شود. در تاریخ انقلاب اسلامی حکایت های عجیبی اتفاق افتاد و در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳ رژیم فرعونی پهلوی امام راحل را از بدنه جامعه جدا کرد و به تبعید فرستاد، اما خدای متعال حکومت امام خمینی(ره) را بر قلب‌های مردم استوار کرد.

به گزارش ایسنا، این استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: وقتی امام راحل به ایران برگشتند در حماسه ای شگفت انگیز انقلابی را رقم زدند که این انقلاب به یک رسم الخط بین المللی تبدیل شد. در روز ۱۳ آبان لانه جاسوسی و کانون فتنه و فساد در پرتو انقلاب اسلامی به تسخیر دانشجویان پیرو خط امام درآمد. آمریکا نماد شیطان بود و قلمرو اسلام را در اختیار خود قرار داده بود و هرچه اراده می کرد محقق می شد، اما باورش نمی شد که مردم ایران در حیات خلوت او بر علیه ایالات متحده طغیان کنند.

قنبری گفت: در ۱۳ آبان با تسخیر لانه جاسوسی اولین نطفه مقاومت فراگیر اسلامی تاسیس شد. تسخیر سفارت آمریکا یک نقطه عطف و کلید واژه بود و نظام سلطه در صولت نظام اسلامی تحقیر شد. صدها گروه تروریستی به جان مردم ایران افتادند و ۸ سال دفاع مقدس را بر ملت ایران تحمیل کردند. نهال انقلاب تناور شد و اراده ملت متزلزل نشد. دشمنان شکست خوردند و ائتلاف جهانی علیه انقلاب سرکوب شد. فکر می کردند بعد از امام(ره) انقلاب تداوم نمی یابد، اما مردم با مردی علوی بیعت کردند و اسرائیل هم اکنون لحظات احتضار خود را سپری می کند.

وی تصریح کرد: دشمنی آمریکا با ملت ایران از جنس دشمنی فرعون با حضرت موسی(ع) است و ایالات متحده نمی تواند با ملت آزادیخواه ایران کنار بیاید.  ملت ایران نظام سلطه را تحقیر کردند. کار آنان به دزدی دریایی رسیده است اما سپاهیان ایران ناو سرقت شده نفت را به آب‌های سرزمینی کشورمان بازگرداندند. ما مرگ بر آمریکا می گوییم چون بر علیه هر جریان حقی می ایستد و به دنبال انهدام مقاومت اسلامی است. آمریکا امروز در پنجه مقاومت اسلامی اسیر است. فریاد دومی که باید سران آمریکا و اسرائیل بشنوند این است که مرگ بر شما باد.

این استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب و دولت خدمتگزار به تدریج مشکلات کشور حل می شود و همه بدانند ما پای انقلاب اسلامی و ارزش های آن ایستاده ایم و حتی برای یک لحظه هم در دفاع از آن کوتاه نخواهیم آمد. انتظاری که مردم دارند این است که دولت باید با فساد مبارزه کند و هرگز به آمریکا اعتماد نکند. مردم، همه اسبابِ عزت و اقتدار هستند و در همین دوران به دنیا نشان می دهیم که ملت ایران زنده است و مرگ نظام سلطه را به چشم خواهد دید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha