• پنجشنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 1400081309892
  • منبع : سفارتخانه‌های ایران در خارج کشور

در دیدار رایزن فرهنگی ایران با وزیر فرهنگ لبنان انجام شد

تاکید بر تحکیم روابط فرهنگی و هنری ایران و لبنان

تاکید بر تحکیم روابط فرهنگی و هنری ایران و لبنان

عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان با محمد وسام المرتضی، وزیر جدید فرهنگ لبنان در محل این وزارتخانه دیدار و گفت‌وگو کرد. خامه‌یار و المرتضی ضمن گفت‌وگو درباره تحکیم روابط دیرینه فرهنگی و هنری بین دو کشور، بر ضرورت بالابردن سطح همکاری‌های دوجانبه فرهنگی، علمی، هنری و ادبی تأکید کردند.

به گزارش ایسنا، دو طرف همچنین راه‌های توسعه همکاری میان ایران و لبنان در بخش حفظ و نگهداری موزه‌ها و آثار تاریخی، کتابخانه، هنرهای تجسمی، سینما، موسیقی و چاپ و نشر کتاب را بررسی کردند.
در جریان این دیدار برای تشکیل کارگروهی مشترک جهت توسعه همکاری و تحکیم روابط فرهنگی توافق و همچنین مقرر شد در اولین فرصت، هفته فرهنگی لبنان در ایران برگزار شود. 
رایزن فرهنگی ایران در لبنان ضمن حمایت مجدد و همه‌جانبه از ملت مقاوم لبنان،  بر ضرورت تحکیم روابط فرهنگی میان تهران و بیروت تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران که همواره در شادی‌ها و غم‌ها، در کنار لبنانی‌ها  بوده است، تمایل دارد توافق‌نامه‌های گذشته خود با این کشور را که به اوایل دهه ۵۰ میلادی قرن گذشته بازمی‌گردد فعال‌سازی کند و براساس اقتضائات زمانی و پیشرفت فناوری و تکنولوژی توسعه دهد. 
خامه‌یار در ادامه، پیام کتبی محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به وزیر فرهنگ لبنان جهت تبریک انتصاب او و دعوت برای سفر به کشورمان به او داد.
در پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به همتای لبنانی خود آمده است: «اطمینان دارم در پرتو اراده، شایستگی و تجارب ارزنده‌تان، شاهد گسترش همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های مختلف، در راستای توسعه و تعمیق روابط فرهنگی و هنری دو کشور خواهیم بود.»
محمدمهدی اسماعیلی در بخشی از پیام خود، ضمن دعوت از همتای لبنانی خود برای سفر به تهران، ابراز امیدواری کرد حضور وسام المرتضی در پست وزارت فرهنگ فرصتی برای گام نهادن به مرحله جدیدی از همکاری‌های دو جانبه در جهت توسعه و تعمیق روابط فرهنگی دو ملت دوست و برادر باشد. 
در ادامه، وزیر فرهنگ لبنان ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به خاطر  حمایت‌های همیشگی‌اش از مردم لبنانی و اهمیت بخشیدن به مساله توسعه روابط فرهنگی، هنری و فکری با کشورش و تشکر از پیام محبت‌آمیز  وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی کشورمان، تاکید کرد که پس از ادامه روند بهبودی شرایط با کاهش موارد ابتلا به کرونا، گفت‌وگو با مقامات عالی‌رتبه ایرانی را در بیروت و یا تهران ادامه خواهد داد. 
او گفت، ایران کشوری است متمدن و بافرهنگ و از پیشینه تاریخی مهمی برخوردار است که نقش مهمی در اعتلای تمدن بشری ایفا کرده است. 
در پایان این دیدار و پس از بررسی آخرین تحولات لبنان و منطقه، طرفین به رسم یادبود کتاب‌های هنری و ادبی به یکدیگر اهدا کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha