• پنجشنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400081309898
  • خبرنگار : 71477

مدیر ملی سایبر در کاخ سفید از کاهش حملات سایبری روسیه خبر داد

مدیر ملی سایبر در کاخ سفید از کاهش حملات سایبری روسیه خبر داد

مدیر ملی کاخ سفید روز چهارشنبه در جریان شهادت در مقابل کنگره اعلام کرد که تعداد حملات سایبری روسیه علیه شرکت‌های آمریکایی کاهش داشته؛ اما تاکید داشت که علت این موضوع هنوز مشخص نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، کریس اینگلیس، مدیر ملی سایبر در کاخ سفید در جریان نشست کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ما شاهد یک کاهش مشهود بوده‌ایم. هنوز خیلی زود است که بگوییم این کاهش به خاطر تلاش‌های صورت گرفته توسط روس‌ها یا رهبری روسیه بوده است.

وی افزود: ممکن است متخلفان در این فضا به سادگی درک نکرده باشند که این تنها یک دوره بوده است و ما باید اطمینان حاصل کنیم که این وضعیت ادامه خواهد داشت.

کریس اینگلیس نخستین مدیر سایبر ملی آمریکا تصریح کرد: اگرچه این پیشرفتی دلگرم‌کننده است؛ اما برای کمک به توقف حملات مخرب مرتبط با روسیه باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: فکر می‌کنم که در درازمدت بتوانیم به صورت کیفی و کمی برآورد کنیم که کاهش این حملات چقدر بوده است. در حال حاضر گفتن این مساله بسیار زود است و ما باید مطمئن شویم که استراتژی‌مان مستحکم شده و اجرا می‌شود.

این شهادت پس از سری حملات سایبری مرتبط با روسیه در سال جاری میلادی صورت گرفت؛ حملاتی که منجر به خدشه‌دار شدن هر چه بیشتر روابط میان واشنگتن و مسکو شد.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در آوریل سال جاری میلادی در اقدامی تلافی جویانه برای حمله سایبری به شرکت سولار ویندز، تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرد. هکرهای روس در جریان این حمله سایبری توانستند ۹ آژانس فدرال و حدود ۱۰۰ شرکت بخش خصوصی را هک کنند.

بایدن در جریان دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در ماه ژوئن در ژنو نگرانی‌های خود را نسبت به امنیت سایبری مطرح کرد و از وی خواست تا اقداماتی را علیه هکرهایی که در داخل مرزهای روسیه پناه گرفته‌اند، انجام دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha