• پنجشنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400081309989
  • خبرنگار : 71145

میقاتی: قرداحی منافع ملی را در نظر بگیرد/ دیدار نخست‌وزیر و رئیس‌جمهوری لبنان

میقاتی: قرداحی منافع ملی را در نظر بگیرد/ دیدار نخست‌وزیر و رئیس‌جمهوری لبنان

نخست‌وزیر لبنان اظهار کرد: بار دیگر از وزیر اطلاع‌رسانی می‌خواهم موضعی را لحاظ کند که باید اتخاذ کند و بر حس ملی برای برآورد شرایط تکیه کند و به ضرر دولت، متلاشی شدن آن و در راستای تضییع وقت بیشتر عمل نکند.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، نجیب میقاتی،‌ نخست‌وزیر لبنان توضیح داد، دولت بعد از مواضع جورج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان با سخت‌ترین شرایط روبه‌رو شده است.

میقاتی تاکید کرد: کشور با زبان به چالش کشیدن و درگیری اداره نمی‌شود بلکه با حرفی یکسان اداره می‌شود و هر که تصور می‌کند قادر است نظرش را در هر منبری بگوید، اشتباه کرده و کسی که تصور می‌کند می‌تواند در لحظه‌ای خاص بر قانون اساسی کودتا کند سخت در اشتباه است، در مقابل ما مسیری که تصمیم گرفتیم طی کنیم را درک می‌کنیم و این کابینه است و مکانی مناسب برای بررسی تمام چالش‌هاست. هرگز نخست‌وزیری مکانی برای مناقشه اموری که مربوط به دولت به خصوص قضا نباشد، نیست، وزیران باید به بیانیه وزارتی پایبند باشند. 

او بر عزم خود برای حل بحران با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس طبق سازکارهای مسالمت‌آمیز تاکید کرد و گفت: ما با تمام افراد صادق و مخلص تمام تصمیمات اتخاذ شده را بررسی می‌کنیم. در این راستا بار دیگر از وزیر اطلاع‌رسانی می‌خواهم وجدانش را قاضی کند، موضعی را لحاظ کند که باید اتخاذ کند و بر حس ملی برای برآورد شرایط تکیه کند و به ضرر دولت، متلاشی شدن آن و در راستای تضییع وقت بیشتر عمل نکند.

میقاتی گفت:‌ این تنها راه حل برون رفت از بحران است و تنش، راه حل نیست و هیچ طرفی نمی‌تواند ملت را به تنهایی مختصر و محدود به گروهی خاص کند، ما همه مقرر کرده‌ایم به اصول ملی پایبند باشیم.

میقاتی خواستار رفتن به سمت برادران و ازسرگیری روابط با آغوشی باز شد و گفت، نشست‌هایی در روزهای آینده وجود خواهد داشت و باید یک حرف را بزنیم و از مناقشات دوری کنیم.

او همچنین پیشتر بعد از دیدار با میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان در بعبدا گفته بود، امروز کنفرانس خبری خواهد داشت.

میقاتی در اظهاراتی بعد از ملاقات با رئیس‌جمهوری این کشور گفت، با رئیس‌جمهوری راه‌های خروج از بحران کنونی را بررسی و روی طرح نقشه راهی توافق کردند.

او تصریح کرد: با عون فضای حاکم بر سفر گلاسکو را بررسی کردم و نشست‌هایی با طرف‌های مختلف بین‌المللی داشتم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha