• پنجشنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400081310038
  • خبرنگار : 71234

رفیعی: آگاهی بخشی در مورد سرطان پستان نقش کلیدی در کنترل آن دارد

رفیعی: آگاهی بخشی در مورد سرطان پستان نقش کلیدی در کنترل آن دارد

یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضورش در مرکز پژوهش‌های سرطان پستان جهاد دانشگاه تهران گفت که آگاهی بخشی و اطلاع رسانی درخصوص سرطان پستان به ویژه در فرهنگ جامعه ما نقش بسیار کلیدی در کنترل آن دارد.

به گزارش ایسنا، سمیه رفیعی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«با حضور در مرکز پژوهش‌های سرطان پستان جهاد دانشگاهی تهران از بخش های مختلف این مرکز دیدن و با پزشکان هم گفتگویی هم داشتم.

متاسفانه شایع‌ترین سرطان در زنان که سهم ۳۰ درصدی از کل ابتلای زنان به سرطان را به خود اختصاص می‌دهد، همین نوع سرطان است و ۱۰ درصد از موارد مرگ و میر زنان مبتلا به سرطان نیز به سرطان پستان اختصاص پیدا کرده است.

آمارهای جهانی نشان می‌دهد یک هشتم از زنان در دنیا، در طول زندگی خود این بیماری را تجربه می‌کنند و فراوانی ابتلاء به آن در ایران بین سنین ۴۰ تا ۵۰ سالگی و در جهان حدود ۶۰ سالگی است.

اما نکته بسیار مهم در این بیماری «تشخیص زود هنگام» آن است، بنابراین آگاهی بخشی و اطلاع رسانی درخصوص سرطان پستان (Chest Cancer) به ویژه در فرهنگ جامعه ما نقش بسیار کلیدی در کنترل آن دارد.

پژوهشگاه سرطان پستان جهاد دانشگاهی تهران یکی از ذخایر ارزشمند حوزه پژوهش و درمان کشور است که با داشتن آخرین تکنولوژی‌ها و دانش روز و همچنین متخصصین توانمند تمام فرآیند پژوهش، تشخیص و درمان را به صورت یکپارچه و متمرکز در خود گنجانده است.

آگاهی بخشی در مورد سرطان پستان وظیفه اجتماعی همه‌ آحاد جامعه است، چه قانونگذار باشیم، چه هنرمند یا پزشک و چه زن باشیم یا مرد …

همچنین با تخصیص مبلغی برای کمک به مرکز پژوهش های سرطان پستان جهاددانشگاهی تهران از محل اعتبارات دفتر نمایندگی ، خواستار توسعه این مراکز در نقاط مختلف کشور شدم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha