• پنجشنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400081310143
  • خبرنگار : 71659

الاعرجی: پایان سال جاری میلادی شاهد عراق بدون نیروی رزمی خارجی خواهیم بود

الاعرجی: پایان سال جاری میلادی شاهد عراق بدون نیروی رزمی خارجی خواهیم بود

«قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق امروز پنج‌شنبه اعلام کرد که تا پایان سال جاری میلادی هیچ نیروی رزمی خارجی در این کشور حضور نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مشاور امنیت ملی عراق آمده است: دومین نشست فنی نظامی بین عراق و ائتلاف بین‌المللی صبح امروز تحت نظارت و میزبانی «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی و به ریاست «عبدالامیر الشمری» معاون فرمانده عملیات مشترک ارتش عراق و «جان برنان» فرمانده نیروهای موسوم به «اراده سخت» به نمایندگی از ائتلاف آمریکایی برگزار شد.

در این بیانیه به نقل از الاعرجی آمده است: «ماموریت بعدی ائتلاف بین‌المللی مشاوره، آموزش، توانمندسازی و ظرفیت‌سازی است و پایان سال جاری شاهد عراق بدون حضور هرگونه نیروی رزمی خارجی خواهیم بود».

بر اساس این بیانیه، فرماندهان نظامی و امنیتی پس از انتقال نقش ائتلاف بین‌المللی به نقش مشاوره و کمک و توانمندسازی، عملیات و برنامه‌های خود برای همکاری با ائتلاف را تشریح کرده و بر تعهد خود به مشارکت مستمر بین نیروهای امنیتی عراق و ائتلاف تأکید کردند.

به گزارش روسیا الیوم، در این جلسه جانشین رئیس ستاد کل ارتش عراق، فرماندهان نیروی زمینی – هوایی- دریایی- پدافند هوایی - هوانوردی ارتش و رئیس اطلاعات نظامی و نماینده‌ای از وزارت پیشمرگ حضور داشتند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق ۱۵ مهر ماه گذشته پس از دور سوم مذاکرات راهبردی بغداد-واشنگتن اعلام کرد که سه تیپ نظامی آمریکا از پایگاه هوایی عین الاسد خارج شده‌ است و بر سر خروج نیروهای رزمی آمریکا از خاک عراق تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ توافق حاصل شده است.

با این حال، آمریکایی‌ها در قالب نیروهای مستشاری به حضور خود در عراق ادامه خواهند داد؛ مساله‌ای که گروه‌های مقاومت عراق اعم از حزب‌الله عراق، النجباء مخالف خود را با هرگونه حضور آمریکایی‌ها تحت هر عنوانی ابراز داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha