• جمعه / ۱۴ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400081410367
  • خبرنگار : 71560

رئیس کمیسیون عمران مجلس:

بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد/اقتصاد دریامحور را دنبال می‌کنیم

بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد/اقتصاد دریامحور را دنبال می‌کنیم

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: متاسفانه علی رغم اینکه ما بیش از ۵۶۰۰ کیلومتر نوار ساحلی داریم اما تاکنون از ظرفیت بنادر برای رونق اقتصاد دریامحور به خوبی استفاده نکرده ایم.

محمد رضا رضایی کوچی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سفر دو روزه اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به استان هرمزگان به منظور بازدید از پروژه های عمرانی، بیان کرد: در جلسه پایانی این سفر که با حضور اعضای کمیسیون عمران، نمایندگان استان هرمزگان، استاندار استان و مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد، توافقاتی انجام شد؛ مهم ترین توافق این بود که بندر شهید رجایی توسعه یابد چراکه نسل کشتی های جدید اقیانوس پیما نیاز به اسکله های جدید با عمق بیشتر دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: مقرر شد در بندر شهید رجایی ما اسکله هایی را احداث کنیم که همه کشتی های به روز دنیا بتوانند در آنجا بارگیری داشته باشند. از سوی دیگر باید یک اسکله برای جزیره هرمز احداث شود. همچنین مقرر شد سازمان بنادر در منطقه شرق استان که فاقد بندر می باشد، حداقل دو بندر احداث کند. در منطقه قشم ما حداقل پنج روستا داریم که می تواند اسکله تفریحی داشته باشند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بحث تکمیل پلی که بین بندر لافت و خود قشم می باشد از دیگر توافقاتی بود که صورت گرفت و به منظور حضور سرمایه گذار خارجی هم سازمان بنادر و هم منطقه آزاد قشم اعلام آمادگی کردند. امیدواریم این پل زودتر تکمیل شود. در بحث تامین آب شرب شهر بندرعباس که اکنون حدود ۵۰ درصد آن از تصفیه خانه تامین می شود مقرر شد مابقی آن نیز تصفیه شود. همچنین برخی از روستاهای جزیره قشم فاقد آب شرب بودند که مقرر شد با احداث تصفیه خانه به آب شرب مناسب دسترسی پیدا کنند.

رضایی در ادامه تاکید کرد: آبرسانی به شهرستان بستک و گازرسانی گاز به شرستان لنگه از دیگر پروژه های عمرانی حائز اهمیت می باشد. مسیری که از شهرستان بستک به سمت جزیره کیش بود مقرر شد تکمیل شود. در بحث راه های روستایی و بهسازی روستایی تصمیمات خوبی گرفته و مقرر شد جلسات منظمی در کمیسیون عمران برگزار شده و در جایگاه نظارتی این موضوعات را دنبال کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: اقتضای استان هرمزگان توسعه بنادر است. ما باید هم بنادر تجاری و هم بنادر و اسکله های گردشگری را در این استان توسعه دهیم تا به اقتصاد این استان کمک کنیم. ما بیش از ۵۶۰۰ کیلومتر نوار ساحلی داریم اما از ظرفیت بنادر به خوبی استفاده نکردیم. در همه جای دنیا شهرهای مهم در کنار بنادر ساخته شده و بندر به اقتصاد کشورها کمک می کند اما متاسفانه در کشور ما حتی بنادر به اقتصاد استان های مجاور خود نیز کمک نمی کند. ما اقتصاد دریا محور را فراموش کردیم که کمیسیون عمران این موضوع را به عنوان یکی از اولویت های خود دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha