• جمعه / ۱۴ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400081410369
  • خبرنگار : 71660

افراد در تبعید اهل نیکاراگوئه خواستار تحریم انتخابات شدند

افراد در تبعید اهل نیکاراگوئه خواستار تحریم انتخابات شدند

گروه‌هایی در نیکاراگوئه که نماینده مردم در تبعید هستند، از هموطنان خود خواستند تا از رای دادن در انتخابات خودداری کنند تا از "ترفند" دانیل اورتگا، رئیس جمهوری این کشور برای ماندن در قدرت جلوگیری کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اورتگا برای چهارمین دوره متوالی در ۷ نوامبر برای انتخابات مجدد آماده می‌شود و گروه‌های ناراضی اعلامیه مشترکی را امضا کردند که در کاستاریکا، کشور همسایه، که خانه اکثر افرادی نیکاراگوئه‌ای در تبعید است، اعلام شد و خواستار تحریم انتخابات شدند.

هفت نامزد رقیب ریاست جمهوری به اتهام جرایم مختلفی از پولشویی تا خیانت به زندان افتاده‌اند.

در این اعلامیه آمده است: ما خواستار خالی کردن میدان و خیابان‌ها در تاریخ ۷ نوامبر (یکشنبه) هستیم؛ همان خیابان‌هایی که در سال ۲۰۱۸ با شجاعت و اراده در آن‌ها حضور داشتیم. ما از شما می‌خواهیم این بار در خانه بمانید و به نشانه اعتراض و طرد دیکتاتوری هرگز رای ندهید.

این بیانیه در یک کنفرانس خبری در سن خوزه توسط رومل ملندز از انجمن پزشکان در تبعید قرائت شد.

در سال ۲۰۱۸، تظاهرات بر سر بازنگری در امنیت اجتماعی به اعتراض گسترده‌تری تبدیل شد که از اورتگا خواسته بودند تا استعفا دهد که طی سرکوب معترضان، ۳۰۰ نفر کشته و صدها نفر دستگیر شدند.

الکسا زامورا، یکی از اعضای اتحاد ملی آبی و سفید که یک جنبش مخالف نیکاراگوئه‌ای است، گفت که از آن زمان بیش از ۱۳۰ هزار مردم نیکاراگوئه از کشور فرار کرده‌اند.

موضع اقتدارگرایانه روزافزون اورتگا، یک چریک سابق مارکسیست که به سرنگونی دیکتاتوری سوموزا تحت حمایت آمریکا، در سال ۱۹۷۹ کمک کرد، باعث واکنش بین‌المللی از جمله واشنگتن و متحدانش شده است که او را در همان اردوگاه رهبران ونزوئلا، کوبا و روسیه می‌بینند.

دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در حال آماده شدن برای تشدید تحریم‌ها در اعتراض به "رای یک طرفه" در این کشور است.

کمیسیون بین-آمریکایی حقوق بشر (IACHR)  و دفتر منطقه‌ای کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد، فقدان ضمانت‌هایی برای حمایت از حقوق و آزادی‌ها در طول فرآیند انتخابات را محکوم کردند.

نیکاراگوئه که در آمریکای مرکزی قرار دارد، در تاریخ ۷ نوامبر انتخابات سراسری خود را برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha