• جمعه / ۱۴ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400081410566
  • خبرنگار : 71129

فعالان میانماری خواستار مداخله سازمان ملل شدند

فعالان میانماری خواستار مداخله سازمان ملل شدند

بیش از ۵۰۰ تن از اعضای گروه‌های حقوق بشری خواستار نشست شورای امنیت سازمان ملل شدند تا خشونت رو به ازدیاد در یکی از استان‌های میانمار را متوقف کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رسانه‌های محلی به همراه شاهدان و سازمان ملل گزارش دادند که تسلیحات سنگین و سربازان در استان "چین" میانمار مستقر شده و این به معنای حمله قریب‌الوقوع نظامی برای مقابله با گروه‌های شبه نظامی در این منطقه است که پس از کودتای نظامی اول فوریه سال جاری میلادی شکل گرفته‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای از قول ۵۲۱ سازمان ملی و بین‌المللی از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا قطعنامه‌ای تصویب کرده و مقابل اقدامات ارتش میانمار در استان مذکور که هم مرز با هند است، بایستد.

در این بیانیه همچنین آمده است: شورای امنیت سازمان ملل باید در مورد تشدید حملات در ایالت چین و به طور کلی تشدید بحران سیاسی، حقوق بشر و بشردوستانه در نتیجه قدرتنمایی و طمع رهبران نظامی میانمار که باعث رنج و عذاب شدید شده است، جلسه‌ای فوری تشکیل دهد.

میانمار از زمان کودتا به دلیل تظاهرات و خشونت فلج شده و حکومت نظامی در تلاش برای به دست گرفتن قدرت است و با مقاومت مسلحانه شبه‌نظامیان و نیروهای اقلیت قومی متحد با دولت سایه‌ای که آن را "تروریست" می‌نامد، مواجه شده است.

شاهدان، گروه‌های کمک رسان و رسانه‌های محلی می‌گویند که خانه‌ها و کلیساها در شهر "تانتلانگ" در استان چین منهدم می‌شوند. صندوق نجات کودکان نیز گفته که دفترش در این منطقه تخریب شده است.

دولت نظامی میانمار درباره وضعیت در استان مذکور اظهارنظری نمی‌کند.

آژانس بشردوستانه سازمان ملل روز چهارشنبه در گزارشی از وضعیت منطقه اعلام کرد که درگیری‌ها بین نیروهای امنیتی و نیروهای دفاع مردمی در استان چین و همچنین در مناطق مجاور یعنی "ماگوی" و "ساگاینگ" تشدید شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha