• جمعه / ۱۴ آبان ۱۴۰۰ / ۱۸:۱۷
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1400081410616
  • خبرنگار : 71575

کارشناسی داوری دیدار فجر سپاسی و استقلال

کارشناسی داوری دیدار فجر سپاسی و استقلال

حیدر سلیمانی معتقد است داور دیدار فجر سپاسی و استقلال یک اشتباه تاثیرگذار داشت.

حیدر سلیمانی، کارشناس داوری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص قضاوت مرتضی منصوریان در دیدار هفته چهارم فجر سپاسی و استقلال که با تساوی یک بر یک همراه شد، اظهار کرد: بازی در نیمه دوم بر خلاف نیمه نخست، پربرخورد بود و در چندین صحنه کار داور سخت بود که همین باعث شد تا یک اشتباه تاثیرگذار داشته باشد.

وی ادامه داد: در دقیقه ۵۸، داور پنالتی را به سود استقلال اعلام کرد که سختگیرانه بود زیرا که معمولا در چنین صحنه‌هایی که خطا توسط مهاجم و مدافع به صورت همزمان صورت می‌گیرد، توصیه می‌کنند خطای مهاجم به روی مدافع را بگیرند اما منصوریان در این صحنه، برعکس عمل کرد که البته ایرادی هم به او نمی‌توان گرفت. در دقیقه ۷۱ استقلال گلی را به ثمر رساند که پیش از آن داور آفساید مهاجم این تیم را پس از سانتر اولیه گرفته بود که با وجود نامناسب بودن تصاویر، فکر نمی‌کنم این تصمیم درست بوده باشد و آفسایدی وجود نداشت و گل استقلال سالم بود.

این کارشناس داوری اضافه کرد: در دقیقه ۱+۹۰، مهاجم سپاسی در محوطه جریمه تعادلش را از دست داد که کادر فنی و بازیکنان این تیم اعتقاد به پنالتی داشتند اما مدافع استقلال ابتدا توپ را زد و همین باعث شد تا برخوردی هم پیش بیاید که طبیعی است و کارت زردهایی که نیمکت تیم میزبان بابت اعتراض‌هایش دریافت کرد، درست و منطقی بود. در لحظات پایانی، گل تساوی فجر سپاسی درست بود زیرا مهاجم میزبان قبل از رسیدن توپ به حسینی، با سر به توپ ضربه زده بود و خطایی وجود نداشت. همچنین اخراج یکی از اعضای کادر فنی تیم شیرازی نیز به درستی صورت گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۵ ۰۰:۰۵

اولین سه امتیازی که از استقلال با گرفتن آفساید اشتباه گرفته شد خدا بقیش بخیر کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۵ ۱۲:۳۵

اتفاقاً سه امتیاز را از فجر گرفتند چون یک پنالتی مسلم را ازاین تیم گرفتند منتظر نظرات کارشناسان دیگر باشید

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۵ ۱۴:۳۹

۳ تا بازی ۳ تا پنالتی دیگه از داوری چی میخواین

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۵ ۱۹:۴۴

مگرباکمک داور وبه مدد پنالتی بالا برویدیانکه درحین بازی خبری از گلزدن استقلال نیست.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۶ ۱۰:۳۲

سه تا بازی سه تا پنالتی، یکیش رو که نیومدن تو محوطه داور تکرار داد. اونیکی که اومدن تو محوطه چون گل نشد تکرار نداد، یه گل مسلم رو آفساید گرفتن. شرف داوری ایران برای یه تیم حکومتی همش زیر سواله. دو تا پنالتی صد در صد برای گل گهر چی شد؟

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۶ ۱۷:۳۶

درست بخون تو این صحنه ها معمولا خطای مهاجم میگیرن نه مدافع کارشناستونم که تو زرد از آب در امد

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۵ ۱۲:۳۰

بعضی کارشناسان مانند حیدر سلیمانی نظرات کارشناسی شان رنگ وبوی سرخابی دارد ا نظر خود را بی‌طرفانه اعلام کنند چون تیم‌های شهرستانی با هزاران مشکل وارد لیگ برتر فوتبال ایران شده و طرفداران خاص خود را دارند

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۵ ۱۲:۴۲

بیشتر ازهرچیزدیگرناهمواری زمین به استقلال اسیب رساندحالاشانس آورده چندتامصدوم ندادی واقعا این معضلات حل میشه...

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۵ ۱۳:۱۷

کی تو را کارشناس گذاشته در کارشناسی هات همیشه ناعادلانه حرف زدی واقعا متاسفم برا فوتبالی که تو کارشناسش باشی

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۵ ۱۵:۰۱

داورخیلی ضعیف عمل کرد پنالتی ۱۰۰ درصد صحیح وسالم به نفع فجرسپاسی رانگرفت . به این دلیل نیمکت مربی فجرعصبانی شدند و اشتباه دوم داور دادن کارت زرد به کادرفنی فجرسپاسی شیرازبود‌

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۵ ۱۵:۵۷

گل ب اون قشنگی زد ارسلان الکی الکی افساید شد خداوکیلی کجاش افساید بود که ما ندیدیم

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۵ ۲۰:۴۳

یه جور توضیح میدید که انگار نه انگار ما بازی رو دیدیم،یا مثلاً ما رو کور فرض می کنید،آخه خودتون کمی فکر کنید هر بازی استقلال یه پنالتی به سود این تیم،کمی غیرعادی نیست،کاملا مشخصه که به هر نحوی که هم شده استقلال باید قهرمان شه!!!؟

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۵ ۲۱:۳۷

اون سرمربی و کادر تیم فجر خیلی اعتراض داشتند .و در اصل کارشناسانه این کار را کردند .چون میدونستند با ایجاد تسنج و جو آفرینی میتوانند روی اعصاب داور رفته و در قضاوتش خلل ایجاد کنند که موفق هم شدند .گل سالم مطهری شد افساید.خداییش اگر کاره ای بودم در فدراسیون برای ایجاد رقابت سالم و قضاوت بی استرس داوران با این تشنج آفرینیها بشدت برخورد میکردم.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۵ ۲۲:۳۳

داور و می‌خرند انتظار دارید کارشناس و نخرند ۳پنالتی اشتباه به سود استقلال ۱پنالتی اشتباه به ضرر پرسپولیس استقلال شخصیت قهرمانی ندارد

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۶ ۰۰:۳۲

زمین‌درحد‌بازیهای.محلات‌بود‌دربیشتر‌مواقع‌به‌نفع‌میزبان‌سوت‌می‌زد‌گزارشگر‌شیرازی‌هم‌برای‌تیم‌خود‌سنگ‌تمام‌گذاشت‌وروی‌اعصاب‌‌بینندگان‌تلویزونی‌بود‌از‌افتخارات‌مهم‌این‌تیم‌دوبار‌سقوط‌به‌لیگ‌یک‌وصعود‌دوباره‌به‌لیگ‌برتر‌ودوبار‌هم‌نزدیک‌بود‌از‌لیگ‌یک‌به‌لیگ‌برتر‌بیایند‌که‌گزارشگر‌مرتب‌می‌گفت‌در‌مورد‌زمان‌وقت‌اضافه‌دوم‌به.نظر‌می‌رسد‌۵‌دقیقه‌زیاد‌بود