• شنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400081510840
  • خبرنگار : 71660

گسترش همکاری نظامی ژاپن و آلمان

گسترش همکاری نظامی ژاپن و آلمان

نوبو کیشی، وزیر دفاع ژاپن گفت که ژاپن همکاری نظامی خود را با آلمان در منطقه هند-اقیانوس آرام افزایش خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ناو "بایرن" پس از دو روز تمرین مشترک با ناوشکن ژاپنی سامیدار در اقیانوس آرام، در بحبوحه افزایش فعالیت‌های دریایی چین، به آبهای ژاپن رفت.  

وزیر دفاع ژاپن پس از بازدید از ناو بایرن به همراه مقامات آلمانی اظهار کرد که بازدید این کشتی نقطه عطفی در پیگیری منطقه آزاد و باز هند-آرام و ایمن سازی یکی از مهم‌ترین خطوط کشتیرانی جهان است.

وی افزود: این نشان دهنده تعهد قوی و همکاری پابرجای آلمان درخصوص صلح و ثبات در منطقه هند-آرام است.

این ناو در ماه اوت، جهت استقرار در منطقه هند-آرام و به دنبال اقدامات مشابه سایر کشورهای اروپایی از جمله بریتانیا، فرانسه و هلند، آلمان را ترک کرد. کشتی‌های جنگی کشورهای مزبور اخیرا تمرین‌های دریایی مشترکی را در دریای چین شرقی و جنوبی انجام دادند.

گسترش همکاری نظامی ژاپن و آلمان

سال گذشته، آلمان یک دستورالعمل دفاعی را با تمرکز بر منطقه هند-آرام تصویب کرد و از آن زمان روابط نظامی خود را با ژاپن افزایش داده است. هر دو کشور، در ماه مارس توافقنامه‌ای را درخصوص حفاظت از مبادلات اطلاعات طبقه بندی شده امضا و همچنین اولین گفت‌وگوهای امنیتی خود را با حضور وزرای دفاع و امور خارجه در ژوئن برگزار کردند.

ابرهارد زورن، بازرس کل نیروهای مسلح آلمان در کنفرانس خبری مشترک با کیشی گفت: منطقه هند-آرام امروز یکی از مهم‌ترین مناطق استراتژیک جهان است. در این‌جا تصمیمات مهمی درخصوص آزادی، صلح و رفاه در دنیا گرفته می‌شود. استقرار ناو ما در منطقه هند-آرام نشان می‌دهد که آلمان از ارزش‌های مشترک ما دفاع می‌کند.

چین که ادعای قسمت اعظمی از دریای چین جنوبی مورد مناقشه و همچنین جزایر تحت حاکمیت ژاپن در دریای چین شرقی را می‌کند، از فعالیت‌های دریایی رو به رشد خود دفاع کرده و می‌گوید حق دارد از حاکمیت، امنیت و منافع توسعه خود دفاع کند.

مقامات ژاپنی می‌گویند که کشتی‌های چینی به طور معمول حریم آبهای سرزمینی ژاپن را در اطراف جزایر در دریای چین شرقی نقض می‌کنند و حضور آن‌ها گاهی اوقات تهدیدی برای قایق‌های ماهیگیری محسوب می‌شود.

زورن، بازرس کل نیروهای مسلح آلمان گفت که ناو بایرن از زمان خروج از آلمان تمرینات کوچکی را با نظامیان هشت کشور انجام داده است و با بندرگاه‌های مختلفی از جمله گوام و استرالیا در ارتباط بوده است.

از اواسط ماه نوامبر، ناو بایرن براساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل بر فعالیت‌های کشتی‌های کره شمالی از جمله جمله نقل و انتقال محموله‌های ممنوعه از کشتی به کشتی در دریاهای منطقه نظارت خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha