• شنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1400081510964
  • خبرنگار : 71460

کادیماگمدوف: پیشنهادات لیگ ایران را فعلا رد کردم

کادیماگمدوف: پیشنهادات لیگ ایران را فعلا رد کردم

نایب قهرمان المپیک توکیو اعلام کرد پیشنهاد حضور در لیگ کشتی ایران را رد کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از استار نیوز، نایب قهرمان المپیک توکیو در صحبت هایی درباره رد پیشنهاد بازی در لیگ کشتی ایران و برنامه خود برای آینده صحبت کرد.

کادیماگمدوف در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۰ توکیو حاضر بود که گیاندری گارزون از کوبا، کایل داک از آمریکا و فرانک چامیزو از ایتالیا را شکست داد و به فینال رسید. وی در دیدار نهایی به زائوربک سیداکوف از روسیه باخت و به مدال نقره وزن ۷۴ کیلوگرم رسید.

میدونم به لیگ ایران دعوت شدی ولی قبول نکردی...

در مرحله مقدماتی دو مبارزه در وزن ۷۴ کیلوگرم به من پیشنهاد شد، اما فقط در دسته ۷۹ کیلوگرم آماده مبارزه بودم، زیرا نمی خواستم در مدت زمان کوتاه دو بار وزن کم کنم.  برای من جلسه مسکو مهمتر است و از نظر مالی این پیشنهاد کاملاً خوب بود. در کل دوست دارم خودم را در لیگ ایران امتحان کنم. دوست دارم جایی اجرا کنم که کشتی دوست داشته شود و درک شود، جایی که تماشاگران زیادی در سکوها حضور دارند و به قول خودشان چنین فضایی در مسابقات قهرمانی باشگاه های ایران حاکم است. این امکان هنوز وجود دارد که در این فصل در آنجا مبارزه کنم. باشگاه دیگری به من علاقه داشت که می خواهد خود را برای دیدارهای نیمه نهایی و فینال تقویت کند و در صورت توافق بر سر شرایط، من با کمال میل به آنجا خواهم رفت.

 - چرا جام جهانی اسلو را از دست دادی؟

 مصدومیت جزئی داشتم، البته امکان حضور وجود داشت، اما چرا ریسک کنم؟ اکنون همه چیز مرتب است، من با شرایط کامل در ماخاچکالا تمرین می کنم. به ورزشگاه خانگی باشگاه گادجی ماخاچف و مدرسه حمیدوف می روم، جایی که بسیاری از کشتی گیران برجسته ما در آنجا جمع می شوند، و در آنجا احساس می کنید که در یک کمپ تمرینی هستید.

- در بلاروس به نتیجه شما در توکیو چه واکنشی نشان دادند؟

راضی بودند. آنجا با من خوب رفتار می کنند. ریاست فدراسیون کشتی بلاروس برعهده هموطنم، قهرمان دو دوره جهانی علیم سلیموف است و او به هر نحو ممکن از من حمایت می کند. پس از المپیک، یک جایزه به من داده شد - ۱۴۴ هزار روبل بلاروس و آنها همچنین قول دادند که عنوان استاد ورزشی را اعطا کنند. آنها می گویند که این گواهی در پایان سال در مراسم استقبال از ورزشکاران المپیکی توسط رئیس جمهور الکساندر لوکاشنکو تحویل داده می شود.

- برای فصل بعد چه برنامه ای دارید؟

بعداً با مربیان تیم ملی بلاروس در این مورد تصمیم خواهیم گرفت. من هنوز مدال قهرمانی جهان را ندارم و باید برای کسب آن تلاش کنم. هدف اصلی رسیدن به بازی های پاریس است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha