• شنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400081511376
  • خبرنگار : 71610

پیش دستی محمد دحلان در سفر به مسکو؛ "مرا جانشین محمود عباس کنید!"

پیش دستی محمد دحلان در سفر به مسکو؛ "مرا جانشین محمود عباس کنید!"

منابع مطلع از سفر رهبر سابق جنبش فتح به مسکو پیش از سفر مقرر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به روسیه خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه الأخبار، درحالی که منابع اخیرا از سفر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به روسیه طی ماه سپتامبر خبر داده بودند؛ منابع مطلع اعلام کردند که محمد دحلان، از رهبران سابق فتح که با عباس دارای اختلاف است و به دنبال جانشینی اوست به مسکو سفر کرده است.

منابع مطلع در این باره گفتند که دحلان در جریان این سفر فوری با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کرده است.

این منابع همچنین تاکید کردند که دحلان امیدوار به احیای شانس خود برای جانشینی محمود عباس از طریق آشتی در جنبش فتح و حمایت روسی و عربی است.

طبق این گزارش، سفر دحلان به مسکو خشم افراد نزدیک به محمود عباس در جنبش فتح را برانگیخته است و این افراد اعلام کردند که این اقدام دحلان با هدف تخریب تلاش‌های محمود عباس صورت گرفته است.

الاخبار در ادامه نوشت که هیئت جریان اصلاح به ریاست دحلان سه شنبه گذشته به مسکو سفر کرد و اعضای این هیئت با لاوروف دیدار و با وی درباره موضوعات مختلف و در رأس آنها آشتی میان اعضای جنبش فتح، وضعیت فعلی فلسطین و نتایج آن پس از کنار رفتن محمود عباس رایزنی کردند.

طبق این گزارش، برخی اعضای جنبش فتح معتقدند که این سفر در راستای بهبودی وجهه دحلان و تاکید بر این مسأله صورت گرفته است که او فردی قوی و حاضر در عرصه عربی و بین‌المللی بوده و از حمایت روسی، عربی و شاید آمریکا برای جانشینی محمود عباس در پست ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین و سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) برخوردار است.

در همین حال، منابع نزدیک به دحلان به الاخبار گفتند که این سفر ممکن است یک بعد امنیتی نیز داشته باشد، و با حضور شرکت واگنر روسیه در منطقه شمال آفریقا، به ویژه کشور مالی در ارتباط باشد؛ چراکه درباره تبادل اطلاعات امنیتی و تجهیزات نظامی در این باره صحبت می‌شود.

محمد دحلان، رئیس امنیتی سابق فتح و دشمن محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در سال ۲۰۱۱ با خلاصی پیدا کردن از یک مجازات حبس به ابوظبی رفت و در آنجا سریعا به عنوان مشاور ولیعهد بن زاید استخدام شد. دحلان اکنون در یک امارت ساحلی در ابوظبی زندگی می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha