• شنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400081511397
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر خانه انیمیشن:

انیمیشن اصفهان هنرمند پرور است تا تیم پرور

انیمیشن اصفهان هنرمند پرور است تا تیم پرور

ایسنا/اصفهان مدیر خانه انیمیشن با بیان جزئیاتی درباره وضعیت انیمیشن ایران و اصفهان، خلأ این حوزه را مدیریت کار گروهی دانست.

امیرحسین صالحی به ایسنا گفت: وضعیت انیمیشن ایران نسبت به سال‌های قبل خیلی بهتر است، چون حداقل جامعه با آن آشنا شده و می‌توان درباره‌اش حرف زد؛ البته هنوز کار در وضعیت ایده‌آل خودش نیست اما در کشور، گروه‌های مختلفی وجود دارند که مشغول کار هستند.

 وی ادامه داد: خلأ انیمیشن ایران کار گروهی است؛ مدیریت روابط بین آدم‌های یک گروه و مدیریت بر روی ساخت انیمیشن. فکر می‌کنم نقص اصلی ما در همین مدیریت باشد. هنوز مدیران فرهنگی نسبت به انیمیشن شناخت کافی ندارند و اصفهان هم بیشتر آرتیست پرور است تا تیم پرور.

مدیر خانه انیمیشن افزود: من در این سال‌ها سعی کردم با آزمون‌ و خطا کشف کنم چطور می‌توان به یک گروه خوب رسید که به‌صورت مستمر تولید انیمیشن داشته باشد، چون استمرار در تولید خیلی مهم است.

 صالحی یادآور شد: گروه تولید انیمیشن مانند یک خانواده در کنار هم به تولید یک اثر می‌پردازند. داشتن سرمایه برای ساخت انیمیشن مهم است، اما معضل مهم کنونی فقدان تخصص مدیریتی برای هدایت استعدادهای مختلف است.

وی تصریح کرد: تولید انیمیشن در همۀ جهان کار سختی است، اما در کشورهای پیشرفته همه ایمان دارند که در سیر تولید یک اثر تلاش می‌کنند تا جایگاه خود را به دست بیاورند ولی در ایران این باور و ایمان کم است. نوع برنامه‌ریزی و به‌کارگیری بچه‌ها در این رشته متفاوت است به‌طوری‌که هر استان شیوۀ خودش را دارد.

مدیر خانه انیمیشن گفت: در ایران افراد حرفه‌ای ترجیح می‌دهند با خارج از کشور کار کنند؛ حتی اگر خروجی کارشان را نبینند و این پیچیدگی ماجراست.

صالحی با اشاره به مشکل فقدان شناخت کافی درباره صنعت انیمیشن، اظهار کرد: ما در ایران پخش‌کننده حرفه‌ای نداریم. خیلی از انیمیشنی‌ها سینماتوگرافی‌شان ضعیف است حال‌آنکه فعالان این رشته باید متناسب با نیاز بازار و توجه به اینکه برای کدام جامعه محصول ارائه می‌دهند به تولید اثر و تقویت مهارت‌های خود بپردازند. انیمیشن به‌عنوان یک بازار لوکس در جهان شناخته می‌شود چون هزینه‌بر است اما بازار انیمیشن در ایران بازار محدودی است.

وی با تأکید بر اینکه بازار انیمیشن را باید از هنر انیمیشن جدا کرد، یادآور شد: ما باید بتوانیم حلقه‌هایی را از هنرمندان شهرستان‌های مختلف و از استودیوهای مختلف، دور هم جمع کنیم تا آن‌ها بتوانند به‌صورت گسترده‌تر در حوزه انیمیشن کار کنند چراکه در این صورت می‌توانیم به بازار جهانی راه پیدا کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha