• شنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400081511435
  • خبرنگار : 71505

استاندار تهران تأکید کرد

لزوم جذب مشارکت مردم در حل مشکلات استان تهران/اهمیت نقش شوراها در اداره کشور

لزوم جذب مشارکت مردم در حل مشکلات استان تهران/اهمیت نقش شوراها در اداره کشور

استاندار تهران بر لزوم جذب مشارکت مردم برای حل مشکلات استان تأکید کرد.

به گزارش ایسنا محسن منصوری در جلسه تحلیف ششمین دوره شورای اسلامی استان تهران گفت: امروز شاهد رشد وبالندگی نهادهای مختلف برخواسته از انقلاب همچون شوراهای اسلامی هستیم. براساس اصل ۱۰۰ قانون اساسی بسیاری از مسئولیت ها باید به شوراها واگذار شود اما این کار ناقص و تا سطح شهرها انجام شده است. تجربه جامعه بشری نشان داده است که نقش شوراها در اداره کشور بسیار اهمیت دارد و در حقیقت نقش مردم در اداره شهرها بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: بی تردید هر کجا که به مردم تکیه کردیم موفق بودیم و هر کجا فاصله گرفتیم ضربه خوردیم. خوشبختانه امروز انتخابات شوراها برگزار شده و افراد با  تجربه ای ارزشمند همچون آقای سروری در شوراها حضور دارند. قطعا اهمیت شورای استان به لحاظ مشورتی برای جریان سازی و تصمیم گیری بسیار حائز اهمیت است؛ لذا توقع داریم نهایت دقت نظر برای انتخاب هیئت رئیسه موجه در همه جوانب مورد توجه قرار گیرد.

منصوری تأکیدکرد: شورای استان در حقیقت رسانه شوراهای سطح استان هستند. ما خواستار پیشروی کار شورایی هستیم و امیدواریم بحث هیئت رئیسه شورای استان به صورت اغنایی انجام شود. در این شورا شأن رسانه ای و گفتمانی آن و از سوی دیگر شأن ارتباطی آن برای مشاوره با مجموعه های مختلف باید مد نظر قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، محسن منصوری استاندار تهران در ادامه این جلسه با توجه به تأکید قانون در خصوص برگزاری مراسم تحلیف توسط وزارت کشور گفت: اداره این جلسه برابر قانون با آقای سروری به عنوان رئیس سنی شورای استان تهران است. ما به عنوان وزارت کشور تا انتخاب هیئت رئیسه سنی مسئولیت داشتیم و پس از این تنها دقایقی را به عنوان مهمان در این جلسه حضور خواهیم داشت.

استاندار تهران با اشاره به اینکه شوراها برخواسته از رأی مردم هستند افزود: شوراها در فعالیت های سطح استان تهران نقش بسزایی دارند و در حقیقت تبلور اراده مردم محسوب می شوند.

به گزارش ایسنا، محسن منصوری همچنین پس از برگزاری مراسم تحلیف شورای اسلامی استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: طبق ماده ۱۷ قانون انتخابات شوراها پس از انتخاب اعضای شوراهای شهر و شوراهای شهرستان، وزارت کشور باید مراسم تحلیف اعضای شورای استان تهران را برگزار کند که خوشبختانه این جلسه امروز با حضور نمایندگان شوراهای شهرستان برگزار شد.

وی افزود: امروز شوراها و شهرداری های ما دستگاه های محوری و اثرگذاری در سطح استان تهران قلمداد می شوند که فعالیت موثری دارند. شوراهای شهر و شوراهای ۱۶ شهرستان استان تهران در جلسه امروز پس از تشکیل هیئت رئیسه سنی اگر به جمع بندی برسند می توانند هیئت رئیسه دائم را انتخاب کنند در غیر این صورت ظرف ۷۲ ساعت اعضای هیئت رئیسه را مشخص خواهند کرد.

استاندار تهران ادامه داد: این شورا شأن مشورتی در تصمیم گیری های شوراهای سطح استان تهران دارد و می تواند در این راستا نقش بسزایی داشته باشد.

وی تأکید کرد: قانون مرز اجرایی شوراها را به شکل دقیق مشخص کرده و شئون شوراهای شهر کاملا مشخص است. شوراها برخواسته از رأی مردم هستند و در حقیقت تبلور اراده مردم هستند. حجم مطالبه از شوراها زیاد است اما اگر در چارچوب قانون عمل کنند مشکلی نخواهیم داشت. اما گاهی برخی خواسته های خارج از عرف ممکن است شورایی را از مسیر اصلی خارج کند. در استان تهران عزیزان در چارچوب گفتمان انقلاب انتخاب و حرکت می کنند؛ لذا معتقدیم که با این رویه قطعا مشکلی پیش نخواهد آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha