• شنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400081511448
  • خبرنگار : 71592

منابع فلسطینی: تلاش‌ها برای تثبیت آتش‌بس در غزه دچار تزلزل است

منابع فلسطینی: تلاش‌ها برای تثبیت آتش‌بس در غزه دچار تزلزل است

منابعی در گروه‌های فلسطینی اعلام کردند، تلاش‌ها برای تثبیت آتش بس در نوار غزه دچار تزلزل شده و تا الآن پیشرفت جدی در آن صورت نگرفته است.

به گزارش ایسنا، این منابع به العربی الجدید گفتند، رایزنی‌های مصر با رژیم صهیونیستی هیچ پیشرفتی نداشته است و سفر عباس کامل، رئیس سرویس اطلاعات این کشور در ماه جاری به تل‌آویو برای حل پرونده‌های نوار غزه بخصوص تثبیت آتش بس، بازسازی و تبادل اسیران است.

با وجودی که رژیم صهیونیستی پس از جنگ ۱۱ روزه در نوار غزه از شرط خود برای بازسازی این منطقه مبنی بر تحویل گرفتن چهار اسیر اسرائیلی در نزد حماس برگشته؛ اما بازسازی تخریب‌هایی که در این جنگ رخ داده هنوز شروع نشده است.

این منابع گفتند، قاهره مهلت بیشتری برای تثبیت آتش‌بس و تضمین تسهیل بازسازی خواسته؛ اما حماس در این خصوص مهلت نامحدودی نداده و در توانش هم نیست که بدون راه حل‌های واقعی که شامل بازسازی و بازگشت زندگی به این منطقه تحت محاصره می‌شود تداوم این آتش بس را تضمین کند.

قاهره تلاش می‌کند با چراغ سبز آمریکا که نمی‌خواهد دوباره وضعیت غزه متشنج شود و تمایل دارد این آتش‌بس ادامه پیدا کرده و بازسازی تسهیل شود، این آتش‌بس را تثبیت کند.

به گفته منابع مذکور، مصری‌ها تلاش می‌کنند تشکیلات خودگردان فلسطین را هم هرچند جزئی وارد پرونده بازسازی کنند تا از طریق مطمئن باشند که امور بدون هیچ مانعی پیش می‌رود؛ اما این نگرانی هم وجود دارد که حماس با هرنوع نقش تشکیلات در این پرونده مخالفت کند.

منابع مذکور تاکید کردند، گروه‌های مقاومت در حال پایش فریبکاری‌های رژیم صهیونیستی هستند و نمی‌توانند در برابر ادامه این اوضاع غزه، تاخیر در بازسازی و ممانعت از اجرای پروژه‌های توسعه طلبانه که به بهبود وضعیت اقتصادی فلسطینی‌ها در این منطقه کمک می‌کند، ساکت بنشینند.

درواقع تعلل رژیم صهیونیستی در اجرای تسهیلات واقعی در غزه عامل انفجار اوضاع است؛ دو هفته پیش در پی هشدارها درمورد نیت فلسطینی‌ها برای حمله به مرزها، رژیم صهیونیستی اطراف غزه را بست و از نزدیک شدن شهرک‌ نشینان به آن ممانعت کرد.

به گفته این منابع، رژیم صهیونیستی به مقامات مصر اطلاع داده که نیروهایی از جهاد اسلامی قصد داشتند با هدف قرار دادن خودروهای نظامی و مدنی این رژیم با موشک‌های ضد خودروهای زرهی به مرزها حمله کنند و ظاهرا مداخله مصر مانع این حمله شده است.

همزمان با وضعیت پایش در غزه، هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی فعالیت‌های خود را در آسمان این منطقه افزایش داده و موجب نگرانی فلسطینی‌ها شده‌اند. طبق اعلام مقاومت، دشمن با این کار علاوه بر نظارت بر بازسازی زرادخانه موشکی مقاومت و تلاش برای کشف مکان‌های نصب موشک‌ها، سعی دارد بانک هدف خود را برای رویارویی‌های آتی به‌روزرسانی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha