• یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۰ / ۰۱:۰۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1400081611666
  • خبرنگار : 71282

جزئیات جلسه شورای عالی کار

پیشنهاد بن غیر نقدی کارگران رد شد

پیشنهاد بن غیر نقدی کارگران رد شد

در نخستین نشست شورای عالی کار دولت سیزدهم که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون روابط کار و نمایندگان گروههای کارگری و کارفرمایی برگزار شد، پیشنهاد غیرنقدی شدن بن خواربار کارگران مورد موافقت قرار نگرفت و نمایندگان کارگری بر لزوم ترمیم دستمزد و توزیع کالای تنظیم بازاری به کارگران تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، قرار بود در جلسه شورای عالی کار، راهکارهای تقویت قدرت معیشت کارگران مورد بررسی قرار گیرد و پیشنهاد تبدیل بن خواربار کارگران از نقدی به غیرنقدی به بحث گذاشته شود.


هادی ابوی، نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفتگو با ایسنا، به تشریح جزئیات این نشست پرداخت و گفت: در خصوص پیشنهاد غیر نقدی شدن بن خواربار کارگران مطلع شدیم که این پیشنهاد در واقع از جانب صندوق کارآفرینی امید است وجزئیات آن از این قرار بود که کارفرمایان وجه چهارصد هزار تومانی بن خواربار را به صندوق کارآفرینی امید واریز کنند و صندوق بر اساس ارزش افزوده آن، به کارگران کارت اعتباری و تسهیلات با کارمزد اندک اختصاص بدهد که این پیشنهاد در جلسه مورد مخالفت قرار گرفت و رد شد.

وی ادامه داد: گروه کارگری در جلسه روی کالاهای تنظیم بازاری که دولت توزیع می کند، تاکید داشت و اعلام کردیم که دولت باید در این خصوص به کمک خانوارهای کارگری بیاید.

ابوی ادامه داد: درباره راهکارهای تقویت معیشت کارگران نیز مطالبی مطرح و عنوان شد که معیشت کارگران با این دریافتی دچار مشکل است. برابر آخرین گزارشها که از سوی نماینده کانون عالی شورای اسلامی کار کشور ارائه شد، هزینه سبد معیشت کارگران به ۱۱.۵ میلیون تومان در ماه رسیده و لازم است راهکاری در پیش بگیریم که دستمزد کارگران ترمیم شود چرا که کاهش قدرت خرید کارگران ناشی از تورمی است که در جامعه به وجود آمده است، از طرفی معتقدیم که کارفرمایان هم باید توانایی پرداخت داشته باشند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه اگر این تورم کنترل شود نیازی به افزایش دستمزد نیست، اظهار کرد: قدرت خرید کارگران باید افزایش یابد تا سفره کارگران کوچک تر نشود.
ابوی در پایان نیت وزیر کار و معاون روابط کار از برگزاری جلسه شورای عالی کار را در جهت شفاف سازی و کارگشایی دانست و گفت: اگر چه جلسه، مصوبه ای در پی نداشت ولی کلیات آن مثبت بود و دستاوردی که از جلسه حاصل شد این بود که از این پس جلسات شورای عالی کار به طور منظم و ماهیانه برگزار شود تا قدرت چانه زنی هر دو گروه کارفرمایی و کارگری افزایش یابد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۶ ۱۱:۳۴

این مبلغ حداقل نیازها را برطرف میکند،برای خانواده ای که قسط نداشته باشد،بدهی واجاره خانه نداشته باشد،وگرنه زندگی شاد و سرحال که در آن سفر،شادی،خدمات پزشکی پیشگیرانه،درمانی،وسایر خدمات رفاهی خانواده رابشود پوشش داد درحدود15تا20میلیون خواهد بود،این برای خانواده 3تا4نفره که محصل ابتدایی باشند،وگرنه دانشجو وپای کنکوری ویا جوان دوم بخت در خانواده باشه ،رقم جمع نمی شود

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۶ ۱۲:۳۳

عزیزم چانه زنی چیه؟مگر سر جالیزه؟اقتصاد کوچک شده و مردم در کشوری که تولید محور و بهره وری محور نباشد قطعا فقیر می شوند که شده ان.تا این مشگلات حل نشود و رشد اقتصادی ایجاد نشود هیچکس با هیچ راهکاری نمی تواند کاری برای مردم فقیر شده بکند.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۶ ۱۶:۲۵

چرا ، این کوچک شدن اقتصاد فقط برای مردم عادی صدق می کند ؟ در همین دوران کرونا طبق آمارهای ارائه شده قشر خاص با رشد ثروت و سرمایه مواجه بودند ! اغنیاء غنی تر و فقرا فقیرتر شده اند ! ای کاشکی در نداشت و فقر هم عدالت اجتماعی وجود داشت !

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۶ ۱۶:۲۱

! معنا و مفهوم اقتصاد و مدیریت اسلامی و رساندن به مقام انسانیت را مردم کاملا" با پوست و گوشت و استخوان درک کردند ، موفق باشید !

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۶ ۱۶:۳۹

شما را به خدا به مقامات بگویید این چه مملکت داری است که کارگرها و باز نشسته ها و بقیه برای احقاق حقوقشان بای بیایند جلوی مجلس شعار بدهند تا حقشان را بگیرند ممنون

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۷ ۰۳:۲۹

پدر بیامرز مگه مقامات خودشون نمیبینن که چه خبره اونا خودشون ازقصد دارن گرونی راه میندازن که خزانه را پر کنند تا راحت‌تر بخورند کجای کاری بنده خدا

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۶ ۱۷:۰۱

بله فقط زنده ای زندگی نمیکنی

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۶ ۱۸:۲۵

سلام من کارگر شرکتی ام برید شکر خدا کنید که چهارصد هزار تومان بهتون می دن به ما همونم نمی دن نه حق و حقوقمون مشخصه نه بیمه و‌سنوات نه بن و خاربار آقای وزیر کار به شرکتیها هم توجه کنید ممنون دار شما

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۶ ۲۳:۰۰

یعنی خودتان هم اینجوری زندگی میکنید البته شما هم مشکل دارین با حقوق 100ملیون نمیتونید مخارج بچها تون را تعمین کنید خدا کمکتون کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۷ ۰۰:۵۳

عزت کارگر ایرانی خدشه دار میشه زمانی که نمی تونه حداقل ها رو بر رای خانوادش فراهم کنه. وقتی نیروی کار نتواند عزتمندانه زندگی کنه برابر است با نقص کارایی و افول صنعت افول اقتصاد

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۷ ۰۰:۵۸

تبدیل مبلغ بن به غیر نقدی بی حرمتی به کارگر ایرانیه. مگه خودش چلاغه که نتونه با پولش مایحتاجشو بخره؟ حتما باید یه واسطه ای باشه یه ناخنکی بهش بزنه؟ عدات کردین هاااااا

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۷ ۰۷:۵۱

باسلام توروخدافکراین کارگرهای زحمت کش باشیدحتی پول دکتررفتن هم نداریم با۳تابچه محصل باحقوق پایین نمیدونم چیکارکنم مستجرهم هستم

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۷ ۱۰:۱۹

بنظرمن اگربطورمرتب جلسات شورای عالی کاربرگزارشودونمایندگان کارگری.وبازنشستگان باقاطعیت وبدون رودروایسی ازحق این قشردفاع کنندیقینانتیجه خواهدداد.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۷ ۱۲:۲۲

شما بن و كوپن نده! لطفا قيمتها را پايين بياريدو ارزش ريال را برگردانيد اينجورى احتياجي به صدقه نيست

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۸ ۲۱:۰۴

همین مبلغ ۴۰۰ هزار تومن خودش امیده کارگره حتی اگه نتونه چیزی بخره خدا امید هیشکی رو نا امید نکنه