• یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۰ / ۰۷:۵۲
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1400081611712
  • خبرنگار : 71536

حذف طارمی و نمایش قدرت اسکوچیچ

حذف طارمی و نمایش قدرت اسکوچیچ

مهدی طارمی به طور خودخواسته مقابل سرمربی تیم ملی قرار گرفت و اولین قربانی رویارویی جدی یک ملی‌پوش با دراگان اسکوچیچ لقب گرفت.

به گزارش ایسنا، اردوی تیم ملی ایران برای بازی حساس با لبنان و سوریه با یک شگفتی بزرگ همراه بود؛ اتفاقی که شاید از مدت‌ها قبل پیش بینی می‌شد و در نهایت منجر به خط خوردن ستاره تیم ملی ایران شد. مهدی طارمی، آماده‌ترین فوتبالیست حال حاضر فوتبال ایران به علت آنچه "اعتراض به دراگان اسکوچیچ" یاد شده، از سوی سرمربی کروات ایران و "در راستای منافع شخصی و گروهی" خط خورد و ایران در دیدارهای آینده بهترین مهاجم خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی را در اختیار ندارد.

موضوع از این قرار است که سرمربی تیم ملی بعد از بازی با کره‌جنوبی در جملاتی کم سابقه و برخلاف تعریف و تمجیدهای گذشته - به خصوص از بازیکنانی مانند آزمون و طارمی که آن‌ها را در سطح رئال مادرید قلمداد کرده بود - ایرانی‌ها را از نظر تاکتیک‌پذیری مورد انتقاد قرار داد و گفت: «فوتبالیست‌های ایرانی به لحاظ تکنیکی و فیزیکی قدرتمند هستند و در سطح رشک برانگیزی قرار دارند. چیزی که آن‌ها فاقدش هستند و من در آن جای پیشرفت می‌بینم، توانایی تاکتیکی است. بازیکنان ایران هنوز در توانایی تاکتیکی آن‌قدرها خوب نیستند ولی در بلند مدت می‌توان آن را آموخت.»

طارمی هم در اتفاقی غیر منتظره که و بدون نام آوردن از سرمربی تیم ملی در توئیتر خود نوشت: «باید عرض کنم که بازیکنان ایرانی علاوه بر تکنیک فردی و جنگندگی و … از لحاظ دانش فوتبال و تاکتیک خیلی درک بالایی دارند ولی متاسفانه مشکلات جایی دیگر است. زنده‌باد ایران.»

او نامی از اسکوچیچ نیاورده بود اما پیداست که روی سخنش با دراگان اسکوچیچ است که بعد از بازی‌های تیم ملی مقابل سوریه، عراق، امارات و کره‌جنوبی که از قضا با پیروزی‌هایی هم همراه بود، مورد انتقاداتی از سوی کارشناسان قرار گرفته بود.

بعد از این صحبت‌ها آزمون، بهترین گلزن کنونی تیم ملی ایران در گفت‌وگویی سعی در جمع کردن اختلافات داشت و به مشکلات ترجمه اشاره کرد که به علت تغییر چندباره، احتمالا منظور اسکوچیچ را وارونه منعکس کرده است. هر چند اگر اسکوچیچ منظور دیگری داشت، شک و تردیدی در معنای جملات طارمی نیست.

مهدی مهدوی‌کیا، مشاور فنی رئیس فدراسیون فوتبال هم در واکنش به اینکه اگر جای اسکوچیچ بود، چه رفتاری را با طارمی انجام می‌داد، گفت: «مربی کارش را می‌کند. تیم هم نتایج خوبی گرفته است. در همه جای دنیا این تنش‌ها هست. باید مدیریت شود تا آرامش تیم ملی بهم نخورد.»

حتی مجتبی خورشیدی، سرپرست تیم ملی درباره این اختلافات گفت: «این‌ موضوعات درون خانوادگی است و حل می‌شود.»

با تمام گمانه‌زنی‌ها و پرهیز از پیش بینی رفتار اسکوچیچ در قبال طارمی، در نهایت سرمربی تیم ملی برای نشان دادن اقتدار خود تصمیم به کنار گذاشتن طارمی گرفته است؛ بازیکنی که تا قبل از این همواره مورد تعریف و تمجید اسکوچیچ بود. این اتفاق را باید نوعی قدرت‌نمایی از سوی سرمربی تیم ملی دانست که تلاش کرده به این نحو، پاسخی برای افکار عمومی و همین‌طور سایر افراد و بازیکنان در تیم ملی داشته باشد تا در آینده از تکرار این قبیل مسائل که مشخصا جایگاه او را به لرزه می‌اندازد، جلوگیری کند.

هنوز ماجرای حذف مهدی رحمتی و هادی عقیلی و همینطور چندین بازیکن دیگر از تیم ملی در دوران سرمربیگری کارلوس کی‌روش از یادها نرفته که با طولانی شدن دوران مربیگری کی‌روش، این بازیکنان هم هیچگاه به تیم ملی برنگشتند و عذرخواهی شفاهی و کتبی آن‌ها گره‌گشای مشکلات نبود.

فعلا طارمی برای این اردو و بازی با لبنان و سوریه غایب است اما بعد از این دو دیدار، زمان رویارویی با سایر رقبا فراخواهد رسید. مشخص نیست در شرایطی که سرمربی و مسئولان و مدیران فدراسیون سکوت اختیار کرده‌اند، چه زمانی این مشکل حل خواهد شد و طارمی چطور به قلب اسکوچیچ راه پیدا خواهد کرد! آیا بزرگان تیم ملی یا فدراسیون فوتبال زمینه بازگشت طارمی و آشتی دادن دادن اسکوچیچ با مهاجم تیم ملی را فراهم خواهند کرد یا این ماجرا سر دراز خواهد داشت؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۶ ۱۰:۲۷

اسکوچیچ کار درستی کرد. اگر الان جلوی طارمی نمی ایستاد بقیه بازیکن ها هم مثل طارمی رفتار می کردند و در نهایت جام جهانی از دست می رفت اما وقتی که نظم باشه موفقیت هم هست.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۶ ۱۰:۴۳

بنظر من که خیلی هم کار خوبی کرد، طارمی متاسفانه تو این چند سال همه جا رفتار خودش و شخصیت خودش رو نشون داده، اون از پرسپولیس که دقیقا وقتی که بهش نیاز داشت هم ولش کرد رفت و بعدش هم با اون رفتارش باعث خسارت به پرسپولیس شد، تو همین پورتو، در حساس ترین شرایط با یه حرکت مسخره دومین کارت زردش گرفت و اخراج شد، الان هم که تقریبا تیم ملی به شرایط حساسی رسیده این رفتار رو نشون داده، من اگر سرمربی هر تیمی باشم امثال این بازیکنان رو برای ذخیره هم نمی برم چه برسه برای فیکس شدن.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۶ ۱۱:۲۱

استراحت داده به طارمی.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۶ ۱۱:۵۱

امیدوارم سرمربی تیم ملی جایگاه خودش رابداند که ازکجابه تیم ملی رسیده.خط زدن طارمی ضربه به تیم ملی است !،چنین اشتباهی جبران ناپذیر...چرافدراسیون به این اقانمیگه کارش غلط؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۶ ۱۲:۰۲

تا این مرحله هم خود بچه ها تونستند نتیجه بگیرند. حذف بهترین بازیکن ایرانی در پورتو اشتباه بسیار فاحش این مربی کم تجربه بی سواد خوش شانس هست. امیدوارم نتیجه های آتی آنطور که پیش بینی میشه نباشه و با پیروزی های تیم ملی همراه باشه . الا دیگه تو هیچ جایی در دنیا ی فوتبال این آقا جایی نخواهد داشت

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۶ ۱۲:۳۸

واقعا برای اسکوچیچ متاسفم انسان باید ظرفیت داشته باشد. آنهم در جایگاه سرمربی تیم ملی برای یک اظهار نظر بهترین بازیکن تیم ملی را بگذاری کنار خیلی بد است. امیدوارم فدراسیون ورود کند و رفع کدورت حاصل و طارمی به تیم ملی دعوت شود تا ایران متضرر نشود.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۶ ۱۳:۱۵

متاسفانه مسولان و کارشناسان مشاور صحیح عمل نکردند ، کی روش کار بلد بود و تاکتیک و جوانانی با استعداد معرفی کرد ، اما اسکوچیچ که نه تاکتیک زیبا، و نه بازیکنانی آینده دار رو نکردنده، و از دسترنج گذشتگان بهره میبرد . لذا نتیجه تکراری و مایوسانه در آینده رویت خواهد شد و ...

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۶ ۱۳:۱۸

نویدکیا هم همین را گفت. ...حرف اسکوچیچ درسته. هنوز یادمون نرفته چطور پرسپولیس را به خیرت شخصییش فروخت و تیم با محرومیت روبرو شد. لطفا مخاطب را گول نزنید

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۶ ۱۳:۴۲

به نظر من که حق با اسکوچیچه و باید درمورد این تصمیمش ازش حمایت بشه. اما درمورد مصاحبه ش اگر واقعا چیزی گفته باشه که به منزله توهین به فوتبال کشور باشه وضیفه فدراسیونه که باهاش برخورد کنه نه بازیکن! اگر قرار باشه هر بازیکنی با مربی تیم ملی کل کل کنه سنگ رو سنگ بند نمی شه!

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۶ ۱۳:۴۶

اسكوچيچ به جان جهاني نسيده بركنار ميشه

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۷ ۱۵:۱۹

وقتی به سوابق این "رونالدوی وطنی" در پرسپولیس مراجعه کنیم میبینیم که اسکوچیچ کار درستی را انجام داده!