• یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400081611899
  • خبرنگار : 71588

هشدار لبنان و اردن به شهروندانشان برای خروج از اتیوپی/ابی احمد: دوران سختی را سپری می‌کنیم

هشدار لبنان و اردن به شهروندانشان برای خروج از اتیوپی/ابی احمد: دوران سختی را سپری می‌کنیم

نخست وزیر اتیوپی تاکید کرد: نجات این کشور مستلزم جانفشانی شهروندان است و این جان‌فشانی‌ها اتیوپی را نجات خواهد داد. ما دوران سختی را سپری می‌کنیم که در آن قهرمانان متولد می‌شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی خاطرنشان کرد: نجات اتیوپی مستلزم فداکاری شهروندان است.

این اظهارات همزمان با راهپیمایی‌ها برای حمایت از دولت مرکزی علیه اقدامات شورشیان تیگرای برای دومین روز متوالی در آدیس آبابا، اورومیا و سومالی ایراد شد.

در همین راستا، کشورهای عربی و غربی از شهروندان خود خواستند به دلیل وخامت اوضاع اتیوپی، این کشور را ترک کنند.

نیروهای فدرال حملات هوایی گسترده‌ای در منطقه «کامیسی» علیه محل استقرار مخالفان انجام دادند که پیشروی آنها به سمت آدیس آبابا را در ۲۴ ساعت گذشته کند کرده است.


از سوی دیگر، وزارت خارجه لبنان با انتشار بیانیه‌ای در توییتر اعلام کرد، این وزارتخانه به اتباع لبنانی حاضر در اتیوپی به ویژه خانواده‌ها توصیه می‌کند تا در نزدیکترین زمان ممکن این کشور را ترک کنند تا خطر برطرف شود و اوضاع به روال عادی بازگردد.

وزارت خارجه لبنان در بیانیه خود خواستار احتیاط در گشت‌زنی‌های شبانه، تهیه مواد غذایی و داروی لازم برای مصرف شخصی در مواقع ضروری شد.

در همین راستا، وزارت خارجه اردن نیز با صدور بیانیه‌ای از شهروندان خود در اتیوپی خواست هوشیار باشند و در اسرع وقت این کشور را ترک کنند.

در این بیانیه همچنین آمده است، این تصمیم با توجه به اوضاع و شرایط این کشور و اعلام حالت فوق‌العاده اتخاذ شده است.

این وزارتخانه همچنین از شهروندان اردنی خواست در این دوره به اتیوپی سفر نکنند و در صورت کمک با سفارت تماس بگیرند.

نیروهای وابسته به جبهه آزادسازی تیگرای روز پنج‌شنبه با همکاری ارتش آزادسازی اورومو، کنترل شهر "کامیسی" اتیوپی واقع در ۱۳۹ کیلومتری پایتخت این کشور را به دست گرفتند.

جبهه آزادسازی تیگرای اخیرا برای مقابله با نیروهای دولت اتیوپی در روزها و هفته‌های آتی، ائتلافی نظامی با ارتش آزادسازی اورومو ایجاد کرد و این نیروهای مشترک به سمت آدیس‌آبابا حرکت خواهند کرد.

بسیاری از کشورها به شهروندان خود در اتیوپی هشدار داده و از آنها خواستند هر چه سریعتر این کشور را ترک کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha