• یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1400081611911
  • خبرنگار : 71656

پیام وزیر ارشاد برای درگذشت کامبیز درمبخش

بار دیگر هنرمندی مردمی و محبوب از میان ما پرکشید

بار دیگر هنرمندی مردمی و محبوب از میان ما پرکشید
تصویری از مرحوم کامبیز درمبخش

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت کامبیز درمبخش را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن این پیام به شرح زیر است:

«به نام خدایی که می‌میراند ودوباره زنده می‌سازد

بار دیگر هنرمندی مردمی و محبوب از میان ما پرکشید و به آن سوی مرز هستی شتافت. کامبیز درم بخش که دلی پرمهر، سری پرشور، طبعی والا و خویی­گرم و صمیمی داشت، رُخ در نقاب خاک کشید و با رفتن ­اش، غباری از غم و اندوه بر قاب چشمان این کهن بوم و بَر، به­ ویژه دوستداران هنرهای تجسمی نشاند.

او با آثار ماندگاری که به­ ویژه در زمینه طراحی و کاریکاتور عرضه کرد و نیز با نقدها و نظرهای ارزشمند و تأثیرگذار خود، بر ارج و قدر خلاقیت، نوآوری و فتح دروازه ­های نوین پای فشرد. او هنرمندی بود که تا آخرین روزهای عمر با ارزش ­اش دست از خلاقیت و تکاپوی هنری بر نداشت و در روزهای قرنطینه نیز با «کرونا نگاری­ هایش» به خلق اثر هنری پرداخت؛ زیرا بر این باور بود که هنر، شفادهنده روح آدمی است.

 یقیناً فقدان ایشان برای جامعه هنری کشورمان بس سنگین و ناگوار است و خیل عظیمی از هنرمندان و هنرشناسان را اندوهگین کرده و در سوگ فرو می­برد. اگرچه درم­بخش از میان ما رفت؛ ولی میراث گران­قدرش که زندگی مردمان ایران را در خود داشت، در میان ما تا ابد به یادگار خواهد ماند.

اینجانب فقدان این هنرمند پیشکسوت را به جامعه تجسمی کشور بویژه کاریکاتوریست ­های ارجمند و همچنین خانواده گرامی آن مرحوم تسلیت عرض می ­کنم و علو درجات را برای آن فقد سعید آرزو دارم.

امید که روح لطیفش قرین لطف و رحمت الهی قرار گیرند و بازماندگانش در غم از دست دادن آن هنرمند فقید، صبر و شکیبایی پیشه خود نمایند.» 

کامبیز درمبخش، هنرمند پیشکسوت کشور در حوزه کاریکاتور بود که روز گذشته (شنبه، پانزدهم آبان) به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا در بیمارستان آتیه دار فانی را وداع گفت. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha