• یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400081612136
  • خبرنگار : 50295

انجام فعالیت‌های روزانه؛ راه فرار از بی‌تحرکی برای سالمندان

انجام فعالیت‌های روزانه؛ راه فرار از بی‌تحرکی برای سالمندان

ایسنا/زنجان کارشناس ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: با توجه به سرد شدن هوا و شیوع ویروس کرونا، بهترین ورزش برای سالمندان در این روزها ورزش‌های صبحگاهی و عصرگاهی به صورت پیاده‌روی و حرکات کششی ساده است.

سونیا لطف‌اللهی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با ورزش برای سالمندان، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به سرد شدن هوا و شیوع ویروس کرونا، آگاهی دادن و اطلاع دادن به افراد سالمند در رابطه با اینکه تا چه حد و چه ورزش‌هایی می‌توانند انجام دهند، مسئله مهمی است و باید در رابطه با این موضوع به آن‌ها آگاهی داد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط بهترین ورزش برای سالمندان در این روزها ورزش در خانه و ورزش‌های صبحگاهی و عصرگاهی به صورت پیاده‌روی و حرکات کششی ساده است، افزود: سالمندان برای پیاده‌روی در بیرون خانه حتماً باید پوشش مناسبی داشته‌ باشند و پیاده‌روی خود را باید در زمانی از روز که آفتاب در بهترین شکل قرار داشته و دمای هوا خوب است، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی انجام دهند.

این مسئول با بیان اینکه انجام پیاده‌روی ساده در روز در ایجاد حس سرزندگی و نشاط تاثیرگذار است، تصریح کرد: سالمندان باید سعی کنند فعالیت‌های روزانه و خریدهای ساده و سبک را خودشان انجام دهند، زیرا فعالیت‌های روزانه نیز با تحرکی که ایجاد می‌کنند، از میزان بی‌تحرکی افراد می‌کاهند و در ایجاد حس سرزندگی و نشاط نیز تاثیرگذار است.

لطف‌اللهی با بیان اینکه حفظ سلامتی و دوری از بیماری برای افراد سالمند و ایجاد حس سرزندگی و نشاط برای سالمندان از نکات مهمی است، ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی (شیوع ویروس کرونا و سرد شدن هوا) در حال حاضر بهترین ورزش برای سالمندان ورزش انجام پیاده‌روی سبک، با رعایت اصول بهداشتی است.

کارشناس ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه اگر افراد در حین ورزش در قفسه سینه یا مفاصل احساس درد کردند یا با تنگی نفس، افت فشار و ... مواجه شدند با پزشک مشورت کنند، خاطرنشان کرد: پیاده‌روی برای افراد سالمند باید نرمال و در حد توان آن‌ها صورت گیرد. همچنین سالمندان برای انجام فعالیت‌های روزانه هم باید از فعالیت‌هایی مانند بلند کردن اجسام سنگین که برای سلامتی آن‌ها مضر است، بپرهیزند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha